1.7

Circle of Eight

Jessica flyttar in i ett loft på åttonde våningen i ett hyreshus i Los Angeles som kallas för The Dante. De andra hyresgästerna verkar vänliga först. Lite väl vänliga. Någonting är uppenbarligen fel...

Originaltitel Circle of Eight
Regissör Stephen Cragg
Manus Dave Brewman, Brian Horiuchi
Genre Thriller, 2000-tal
Skådespelare John Bishop, Kirk Bovill, Jesse Johnson, Josh Kelly, Katie Lowes, Khary Payton, DJ Qualls, Ryan Doom, Austin Highsmith, Spencer Hill, Darren Keefe, Katia Kieling, Peter Nikkos, Tom Ohmer, Henderson Wade, Natashia Williams

Robkiller
2019-01-16
Tokusel
produr
2015-06-30
Håller med tanken är god men utförandet mindre bra. Kom på att jag har sett den förut efter ett tag så inget jag har lagt på minnet direkt
KyLLo
2014-07-16
Tanken är god. Jag tycker verkligen om intrigen. Kanske lite inspirerad av Polanskis Hyresgästen. Mörka lokaler, skumma och opålitliga människor, hemligheter och förbjudna rum är utmärkta ingredienser som skapar en mysig stämning och bygger upp förväntningar. Sedan blir det så totalt fel av allt. Irriterande uselt. Som att manusförfattaren lämnade över stafettpinnen till någon annan som inte var intresserad av att ta över, utan hellre ville göra en helt annan film. Svårt att betygsätta något så ojämnt. En ytterst svag tvåa var min första tanke efteråt, så jag får hålla fast vid den.
Christofer
2010-12-19
Faktiskt hyfsat intressant till slutet och man undrade vad som skulle hända. Däremot förstod jag inte riktigt hur man skulle tolka slutet, vilket drog ner intrycket en aning.
kingkong
2010-02-02
ruskigt dålig. Man fattar att den är dålig efter de första 10 sek genom att bara höra på musiken. Musiken är riktigt låg budget. Fotot försöker vara häftigt, men man ser igenom det direkt. Bara första scenen är störande där huvudpersonen (tjej) kör bil och sjunger med i en uppenbar okänd sång (för att slippa copyrights), samtidigt som hon trummar med händerna på ratten. Scenen är flera minuter och hon trummar och trummar, blandat med "flashiga" uppsnabbade omgivnings-klipp. Denna filmen är ett skolexempel på dålig film. Se den inte.
bradhadair
2010-02-02
totalt underbar film =D men man måste nog gilla svarta komedier för att digga den. Slutet kunde dock ha skippats, blev lite tramsigt.
Amour
2010-02-01
inte min kopp te direkt.
jackal
2009-12-30