2.6

Circle of Friends

Den unga änkan Maggie Dale återvänder från sitt jetset-liv i New York till sin hemort Maryland för att närvara vid sin vän Celias begravning. För första gången på flera år träffar hon sina vänner från skoltiden och de bestämmer sig för att hedra Celias minne. När de återupplever skoltiden inser de att flera av deras klasskamrater dött vid ung ålder, inklusive Maggies make. Efter att ännu ett dödsfall inträffat börjar Maggie misstänka att det finns ett samband mellan dödsfallen och är fast besluten att ta reda på vad.

Originaltitel Circle of Friends
Regissör Stefan Pleszczynski
Manus Joyce Heft Brotman
Genre 2000-tal, Thriller
Skådespelare Julie Benz, Chris Kramer, Venus Terzo, Adrianne Richards, Peter Michael Dillon, Paula Costain, Kent McQuaid

mammene
2011-08-14
En krypande spänning och pusselbitar som faller på plats efterhand. En lagom blandning av spänning och de inblandades liv och relationer till varandra.
TheHorrorfan
2011-07-18
Väldigt bra och spännande. Förtjänar att bli visade på tvn mycket oftare.
Rufsa
2009-04-03
helt okej tv-film. inga kända skådespelare, men jag tycker att de alla gör en bra insats. håller spänningen till slutet, och har även en "sido-historia" som gör att filmen blir lite mer intressant än den låter som - om man gillar kärlek på film ;)