2.8

Cirkeln

En natt stiger en blodröd måne över staden och en uråldrig kraft kallar sex tonårsflickor till stadens övergivna folkpark. De är utvalda ? de är "Cirkeln". En ondska från en annan värld är på väg och Minoo, Rebecka, Vanessa, Anna-Karin, Ida och Linnéa måste alla finna ett sätt att övervinna ondskan.

Baserad på romanen Cirkeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg från år 2011.

Originaltitel Cirkeln
Alternativ titel The Circle
Regissör Levan Akin
Manus Levan Akin, Sara Bergmark Elfgren
Genre Drama, Mysterium, Skräck, Fantasy, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Josefin Asplund, Irma von Platen, Miranda Frydman, Hanna Asp, Leona Axelsen, Helena Engström, Gustav Lindh, Ruth Vega Fernandez, Sverrir Gudnason, Sebastian Hiort af Ornäs, Vincent Grahl, Johanna Granström, Dick Idman, Ann-Sofie Nurmi, Mina Azarian

stgurgel
2018-11-08
Estetiskt väldigt trevlig, men svårt att stå ut med det träiga skådespelet och den bitvis usla dialogen
bnw
2018-02-07
Stabil fyra, men jag hade väntat mig lite mer med den förlagan.
AlbinWesley
2018-02-06
Förlagans premiss bygger i stort på kontrasten mellan de olika häxornas personligheter. Här saknar de nästan helt karaktärsdrag. Vissa grejer görs bra, men helheten tycker jag inte funkar.
2018-01-30
Alltså hm? Jag vet inte vad jag nyss såg, men vad var detta? En försök till en blandning av typ Fantastiska 4 och Den onda cirkeln? Men jag gillar det på något konstigt sätt. Jag gillar musiken, historien och fotot. Dock och det som verkligen dra ner filmen till en 2:a är skådespelarna som inte känns äkta ! De är stela och mumlar fram de inlästa replikerna, speciellt rektorn är riktigt usel som skådespelare. Ändå tycker jag att den filmen utmanar den vanliga tråkiga svenska filmen , men som sagt var det räcker inte riktigt ända fram. Hade önskat att de hade jobbat mer med själva skådespelarna.
2017-10-29
ToddDowney
2017-10-09
Kass.
V70
2017-08-30
Ungdomsfilm med amatörinsatser överlag.
Jamesa
2017-05-01
Med tanke på att det är en barn -och ungdomsfilm och dessutom svensk var den ändå trots allt helt ok. Dallrar mellan en 2:a och en 3:a, men för kidsens skull får den en 3:a, är lite mer generös då.
Norpan0
2017-01-26
Snygga effekter. Tunn story.
Fiskjävel
2016-08-03
En stökig och rörig film med halvdana skådespelare som spretar åt alla olika håll. Man hade nog tjänat på att göra den till en miniserie på totalt 3-4 timmar. På så sätt hade man fått en bättre bild av huvudrollerna och ett mer engagerande slut på storyn. Det syns dock att filmen är påkostad och jag var dock tillräckligt nyfiken att se vad som hände i slutet. 3-.