3.4

City Island

Drama om fängelsevakten Vince i New York som får problem när det visar sig att den nyanlände fången Tony är hans egen son som han övergav innan sitt nuvarande äktenskap. Vince bestämmer sig för att ta ansvar för Tony och tar med honom hem till sin familj utan att avslöja deras koppling.

Originaltitel City Island
Regissör Raymond De Felitta
Manus Raymond De Felitta
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sharon Angela, Alan Arkin, Lora Chio, Andy Garcia, Julianna Margulies, Emily Mortimer, George Aloi, Han Jee-young, Vernon Campbell (röst), Steven Strait, Dominik García-Lorido, Ezra Miller, Lynn Collins

yrkeschaufföre
2020-02-23
Att de första 10 minuterna har fler cigaretter än manussidor fick inte mig på bra humör, men sedan blir den ju faktiskt intressant. Uppgörelsen mot slutet var riktigt bra men jag ger bara en godkänd två för helheten.
mr_magi
2016-01-19
Helskön rulle med Garcia i toppform!
Litsne
2015-11-19
Kanske är egentligen den här filmen lite för lättviktig för en 5:a, men den var perfekt för mig. En bra balans av humor, romantik och drama.
2015-07-31
Riktigt rolig och bra typisk new york-indie med många känslor och skratt! Det är bara några små irritationsmoment som håller tillbaka fyran, klart över förväntan!
Ima_Tree
2015-03-02
Helt ok ändå. Det trodde jag inte faktiskt. Blev lite glad av att se Garcia. :-)
karlmats
2015-03-01
Den börjar ok men flippar ganska ordentligt, jag har svårt för när karaktärer helt plötsligt går ner till iq 3 out of the blue och börjar agera hela cpigt. Humorn är stundtals ok och ibland till och med bra, men ibland också riktigt dålig. Hela premissen bygger väl lite grann på att upprätthålla en lögn också vilket ger en uppförsbacke från början. Vet inte hur man ska bedöma komedier annat än på magkänslan, och här är den inte speciellt bra. Hela grejen med en feederfetish känns ju lite så där indyskruvat "skojig" också, eller inte. T.o.m. Emily Mortimer lyckas vara störig. En svag 2a får det bli.
WillyV
2015-02-22
Charmig, men ganska så lättviktig feel-good. Sevärd, men har egentligen inte något större djup.
MinotaurKing
2015-02-22
Kul film. Man får ett gott skratt.
chaosphere
2014-07-30
Oväntad kanonrulle! Bra story med många sköna twister och skönt skruvad och feelgood på samma gång.
AlbinWesley
2013-12-16
Förutom en löner två rätt dåliga scener finner jag detta rätt fantastiskt. Både roligt och rörande, och vilken värme också! Och så många ansikten man älskar som är med också. Ja det här var banne mig en höjdare, inte utan relevanta poänger heller. Nej så bra, tack.