3.3

City of Hope

Många öden från samhällets olika sociala skikt vävs samman i Hudson City, New Jersey. Nick försöker ta sig ur det korrupta systemet. Han slutar sitt jobb men flyr undan ledan med sprit, knark och småbrott. Samtidigt strävar den svarte politikern Wynn att till vilket pris som helst värva röster och ta över makten.

Originaltitel City of Hope
Regissör John Sayles
Manus John Sayles
Genre Kriminalare, Drama, 90-tal
Skådespelare Joe Morton, Chris Cooper, Vincent Spano, Stephen Mendillo, Tony Lo Bianco, Angela Bassett, John Sayles, Gina Gershon, Charlie Yanko, Jace Alexander, Todd Graff, Scott Schutzman Tiler, Frankie Faison, Gloria Foster, Tom Wright, David Strathairn

Dele
2016-02-26
Stark betygstrea till en på alla sätt väldigt välgjord historia. Dock tycker jag att vissa sekvenser har en tendens att bli mer gestaltande exempel än riktigt levande och trovärdiga. I en miljö- och personskildrande film som detta blir kontrasten då ganska stark. Absolut sevärd dock.
Mikka
2011-11-16
John Sayles har en hög lägstanivå. Rätt så bra film, men verkligen ingen av hans bättre. Den är lite för lång och lite för anonym. 3-
Rune2000
2010-08-15
Ibland räcker det så lite som en väletablerad rödtråd i manuset för att jag ska bli helt tagen av en film. "City Of Hope" fick mig att inse hur stor John Sayles egentligen är som både regissör och manusförfattare och det tackar jag verkligen för!
kennert
2010-07-11
Sevärd.
Tonti
2010-07-06
En elegant fotad film som på ett intressant sätt blottlägger korruption och oärlighet inom stadens offentliga liv. Klart sevärd.
Fuze
2006-04-24
Vad jag kommer ihåg var det mycket att hålla reda på, men med Sayles vid rodret tappar man aldrig tråden. Utmärkt dialog som levereras av utmärkta skådisar.
djonipony
2005-12-17
tycker inte sayles e så märkvärdig, oavsett hur hipp han e i filmnördskretsar. denna var sämre än lone star. för tråkig första 1:30, förutom den svarta politikerns (han fr T2) historia med privatliv, politik & de 2 negerungarnas överfall på joggaren. resten var ointressant, men kul o se vincent spano fr Alive.
2005-12-04
många bottnar skulle jag säga...
2005-12-04
Jag tycker John Sayles är väldigt fokuserad, och han gör det riktigt bra. Och absolut inte tunn, här finns det många djup... :)
RiffRandell
2005-07-16
Påminner mig om ensemblefilmer som Short Cuts. Men den är bättre. Sayles är lite ofokuserad på sitt material, vilket resulterar i en ojämn film med ett svagt slut. men skådisarna impomnerar.