1.9

Jakten på Curlys guld

Mitch och Phil återvänder till vildmarken för att leta efter en skatt, som hjälp har de en gammal skattkarta som Curly, från första filmen, lämnade efter sig. Med på resan är också Crystals klantige bror Glen.

Originaltitel City Slickers II: The Legend of Curly's Gold
Alternativ titel City Slickers II - Jakten på Curlys guld, City Slickers: The Legend of Curly's Gold, City Slickers II
Regissör Paul Weiland
Manus Lowell Ganz, Billy Crystal, Babaloo Mandel
Genre Komedi, Äventyr, Western, 90-tal
Skådespelare Billy Crystal, Daniel Stern, Jon Lovitz, Jack Palance, Patricia Wettig, Pruitt Taylor Vince, Bill McKinney, Lindsay Crystal, Beth Grant, Noble Willingham, David Paymer, Josh Mostel

2014-11-18
Den första filmen kan inte ses som något annat än ett komiskt mästerverk och det är såklart svårt att leva uppp till. Denna film lyckas inte heller med det men eftersom jag gillar skådisarna och både komiken och charmen från ettan har lämnat några svaga avtryck även i denna film så får man en stunds underhållning. Helt OK.
Djason
2013-03-25
Jack Palance är behållningen i denna ganska mediokra komedi.
jonbo
2012-11-16
Lagom perfekt förmiddagsfilm.
dudson
2012-08-05
En komedi som väl går an+ rätt livsbejakande känsla över sig..
Count_Duckula
2010-11-29
Mycket underhållande nästan rakt igenom, multidimensionell i både skämt och handling. Klart sevärd.
Mmt
2010-07-29
Har sina stunder, men inte mycket annat.
TomJoad
2009-12-30
Första filmen hade iaf lite tanke bakom. Medelåders, medelklassmän i storstan som åker ut i naturen för att finna sig själva. Tvåan har ingenting.
Gardneer
2008-02-22
uppväxt med den.
O´Reilly
2007-06-22
självklart kommer Jack Palance tillbaka men ska föreställa Curlys bror. Snacka om dålig ursäkt för att låta honom vara med i uppföljaren. Löjligt dåligt.
Christofer
2006-09-22