2.4

Claras hemlighet

Ett odrägligt ungt yuppiepar, som bor i Maryland med en liten son, anställer ett svart hembiträde från Jamaica. Hon ingår en pakt med den lille pojken som är ganska lättpåverkad.

Originaltitel Clara's Heart
Regissör Robert Mulligan
Manus Mark Medoff, Joseph Olshan
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Whoopi Goldberg, Kathleen Quinlan, Michael Ontkean, Neil Patrick Harris, Spalding Gray, Beverly Todd, Hattie Winston, Jason Downs

Elizadushkufan
2015-09-03
Jag var ganska ung när jag såg denna, så tror inte att jag riktigt förstod den film riktigt då. Men det var bra skådespelare och ganska ok handling. Jag föredrar komedifilmer med Whoopi Goldberg, men denna var ändå väl värd att se.
StureStenhög
2012-07-12
En tidstypisk sentimental Hollywood-rulle. En film som överhuvudtaget inte vill veta av ordet "subtil" och en sån där film som varje gång den vill säga nånting löser det genom att tilldela nån utav karaktärerna en replik där de ordagrant säger precis det filmen vill säga. Att höra Whoopi Goldberg prata med en jamaicansk accent var väl inget som jag kände att jag behövde, och den hemlighet som hennes karaktär sitter inne på (och som den svenska titeln syftar på) känns inte speciellt relevant för filmen heller, den är bara inslängd för att filmen ska ha nånting att bygga upp till. Kul dock att se Neil Patrick Harris som liten kid, han sköter sig ändå ganska bra för att vara en barnskådis, även fast många av de repliker han har tilldelats är hopplöst lillgamla. Men jag kan inte riktigt ogilla det här så mycket som jag kanske borde känner jag, det är nånting med temat udda vänskap som alltid drar mig in, tack vare det blir tvåan ändå ganska stark
Jennyshima
2003-11-25
Whoopi är bäst i dramatiska roller.