3.5

Clark

Det här är den otroliga berättelsen om Clark Olofsson, den kontroversielle brottslingen som inspirerade begreppet Stockholmssyndromet. Baserad på hans egna (o)sanningar.

Originaltitel Clark
Regissör Jonas Åkerlund
Manus Jonas Åkerlund
Genre Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Mini-serie
Skådespelare Bill Skarsgård, Peter Viitanen, Sandra Ilar, Hanna Björn, Vilhelm Blomgren, Isabelle grill, Christoffer Nordenrot, Agnes Lindström Bolmgren, Malin Levanon, Adam Lundgren, Claes Malmberg, Emil Beer, Alicia Agneson, Björn Gustafsson, Dovile Kundrotaite, Monika Valkunaite, Emil Algpeus, Daniel Hallberg

Rift
2023-01-03
Har just begått misstaget att börja se Netflixserien Clark om Clark Olofsson. Bill Skarsgård gör honom till en tönt och eftersom Bill inte är i närheten av lika snygg som Clark, är det omöjligt att förstå framgången hos kvinnorna. Vem vill ha en ärketönt? Personregi verkar inte vara Jonas Åkerlunds grej. Vad som gör det extra svårtittat är Bill Skarsgårds egenuppfunna dialekt. En skådespelare måste alltid försvara sin roll, det är A och O, men Bill Skarsgård hänger istället ut sin tönt. Det är tydligen meningen att man skall skratta. Det sitter långt inne. Riktigt illa. Men jag fortsätter titta för jag vill se hur (illa) Åkerlund hanterar Norrmalmstorgsdramat.
HasseV
2022-05-29
Jag fatta ingenting. Som en åsanissefilm. Orkade bara med 30 av de 366min.
XenoMorph
2022-05-13
Full fart från början till slut, aldrig tråkig men mer skröna än verklighetsskildring
Eugen
2022-05-13
Jonas Åkerlunds regigrepp känns otroligt fräscht. Ett verkligt konstverk.
ToddDowney
2022-05-06
Mörk komedi som sedan blandar komedi, drama och tragik på ett sätt som jag aldrig sett förut. Kul med en gnutta mörker. Bör ses!
2022-05-06
Klockrent!