2.2

Wrath of the Titans

Försvagade av människans brist på tilltro får gudarna allt svårare att stå emot titanerna. När titanerna ledare Kronos allierar sig med Hades finns inte längre något hopp om fred och det faller på Perseus att leda gudarna i ett sista slag där allt står på spel.

Originaltitel Wrath of the Titans
Alternativ titel Clash of the Titans 2
Regissör Jonathan Liebesman
Manus David Leslie Johnson-McGoldrick, Dan Mazeau
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Ralph Fiennes, Liam Neeson, Sam Worthington, Sinéad Cusack, Bill Nighy, Rosamund Pike, Danny Huston, Toby Kebbell, Edgar Ramírez, Martin Bayfield, Lily James, Freddy Drabble, Alejandro Naranjo, John Bell, Kathryn Carpenter, Spencer Wilding, Jorge Guimerá

Skapad 2019-11-19 av RebeckaNilsson
En actionbomb till uppföljare av biosatsningen Clash of the Titans. Halvguden Perseus, Zeus son, har dragit sig tillbaka efter slaget mot Kraken och har i tio år levt som en fiskare i en betydelsel...   Läs mer »

Skapad 2019-11-18 av rikirock
Försvagade av människans brist på tilltro får Gudarna allt svårare att stå emot Titanerna. När Titanerna ledare Kronos allierar sig med Hades finns inte längre något hopp om fred och det fall...   Läs mer »

2017-10-25
Rele
2016-09-15
En film med flera duktiga skådespelare, men jag ger ändå en tvåa.
Ima_Tree
2016-01-03
Märkligt sånt här. Jag kan fullt köpa att se Ian McKellen och co springa runt i säckväv och slokhatt i Sagan Om Ringen, men här känns det lika intressant som backhoppning. Jag gillar inte backhoppning. Sen att det är en ganska jobbig film med fåniga skådisinsatser är en annan sak.
2015-01-18
Uppföljaren till "Clash of the Titans" levererar en bättre story än sin föregångare. Nu säger detta dock inte mycket då själva handlingen har en underordnad betydelse till kärnan i filmerna dvs. dess effekter. Mer imponerande är det då att konstatera att just effekterna är ännu bättre denna gång. Mitt intresse för den grekiska mytologin och filmens effekter gör att jag ger ett godkänt betyg till denna film. 3-
WillyV
2014-08-05
Helt okej, stark tvåa, men den första var snäppet charmigare och mer underhållande. I övrigt likvärdigt.
marleey
2014-06-17
En helt okej actionfilm. Dialogerna är som väntat få, vilket är bra, man vill ändå bara se action och häftiga effekter i sådana här filmer. Specialeffekterna är goda och actionen helt okej. Filmen håller bra tempo, drygt 90 minuter och fullfart. Skådisarna är svåra att bedömma, dem är så bra man kan vara i en film där effekterna och actionscenerna är i fokus. Dem flesta skådisarna hade fixat en roll i denna film. Nu hoppas jag dem grekiska gudarna, halvgudar, mytologiska monster osv stoppas i bokhyllan. Känns som att filmerna med det temat spelat ut sin roll för stunden.
Christofer
2014-02-20
är det inte säkert att man BÖR göra den. Även om man 'leker med tanken' på att människor (jag pratar här om fotsoldaterna, inte huvudkaraktärerna) skulle kunna bekämpa demoner rent fysiskt så var det ju helt osannolikt ändå det som skedde. Svulstigt, med ett snustorrt manus och träigt skådespeleri från alla håll. Är förvånad över att jag pallade att se klart faktiskt. Har svårt att tänka mig att nån över 15 kan uppskatta det här.
drsatan
2014-02-19
första gången ja såg dem här filmerna så tyckte ja det va skitråkiga.nu två år senare.så har ja sett om dem och ja höjer mitt betyg till båda en trea.det är bra stunden.inte skitdålig och filmen immortal som är kopia typ va skittråkig.men här kunde ja nöja men för stunden.det finns stunder i filmerna som va tråkiga men annars va dem bra. 3/5
vic82
2013-10-27
Underhållning utan att man behöver tänka, bättre än förgångaren. Trea.
GinNTonic
2013-07-12
Mäktiga strider och feta effekter men var tusan är dramatiken!? Jag vill ju bry mig också!