Class Act

Skolgeniet Duncan och den villkorligt frigivne Blade blandas ihop i skolans papper. Duncan får finna sig i att ses som skolans skräck, vilket han tycker är ganska kul. Tills en buse utmanar honom. Blade däremot gillar definitivt att ses som skolans snille.

Originaltitel Class Act
Regissör Randall Miller
Manus Michael Swerdlick, Wayne Allan Rice, Richard Brenne, John Semper, Cynthia Friedlob
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Doug E Doug, Rhea Perlman, Karyn Parsons, Christopher Reid, Christopher Martin (I), Meshach Taylor, Rick Ducommun, Loretta Devine, Mariann Aalda, Lamont Johnson

2015-05-02
Film jag såg i tidiga tonåren. Det var kul att återvända och då inte minst för att jag älskar 90-talet och detta känns väldigt mycket 90-tal. Fortfarande lite småkul film. 2+
Ahrle
2012-03-17
Bättre än vad jag förväntat mig, skådespeleriet är inte det bästa alla gånger men i den här typen av film är det inte riktigt högsta prioritet. Scenen i vaxmuseet var fruktansvärt kul och Kid 'N Play visar prov på viss komisk talang.
grejmo
2007-12-10
Nu såg jag ju iofs inte klart den här soppan, men lika glad är jag för det. Så dåligt så det gör ont i ögonen.
Parrasto
2007-10-13
alltså jag minns inte att folk klädde sig så fult på nittiotalet o_O
saudi
2007-05-08
jo jag tycker såna här skol-värsting-nörd-filmer är sköna - om inte annat för att det är så frktansvärt härligt 90-tal! can't touch this!
GrandMaster_E
2006-11-09
en riktigt ful film
Christofer
2006-09-22
Kul och/men korkat.
Debaser
2006-04-10
Tja, inte helt kul story, men jag håller med om att det säkerligen finns människor som skulle kunnat göra det här till en riktigt rolig film. Alltså... en apa skulle kunna göra den här bättre.
Kudden
2005-06-13
Stark etta, eftersom den bara var förutsägbar, o-kul och allmänt kass. Den gjorde mig inte förbannad iaf.
BigLeon
2005-06-13
god did not create this.