2.3

Class of 1999

1998 är skolgården förvandlad till ett slagfält. 1999 hittar man en lösning på problemet. Lärarna är hälften människor, hälften maskiner och vet hur man dödar de som inte gör läxan.

Originaltitel Class of 1999
Alternativ titel Class of 99
Regissör Mark L Lester
Manus Mark L Lester, Bradley Gregg, C Courtney Joyner, John Skipp
Genre Action, Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Malcolm McDowell, Pam Grier, Stacy Keach, John P Ryan, Traci Lind, Patrick Kilpatrick, Bradley Gregg

Skapad 2019-11-27 av kanemura
Malcolm McDowell är rektor på en ruskig skola i Seattle där folk i kvarteret bär vapen öppet och gängkrig utbryter på öppen gata med jämna mellanrum. Han får nog och går med i ett experimen...   Läs mer »

Solidus
2019-06-23
Mark L Lester är filmvärldens okrönte konung inom B-film. Allt som han rör vid blir explosiv underhållning och CLASS OF 1999 är inte något undantag. Filmen är mer som en remake än som en uppföljare, då den har ingenting med första filmen att göra, utan det är en ny problemskola med nya karaktärer som vi får möta. Skillnaden är att nu är det i "framtiden" och lärarna är robotar som självklart spårar ur. Underhållande och sevärd, men en aning sämre än CLASS OF 1984.
amam
2018-07-24
Retronostalgin är väl egentligen den största styrkan i filmen. Annars innehåller den också mycket som skriker kultfilm, som onda robotlärare, 80-talsgäng i töntiga kostymer, bajsnödiga repliker och ett ganska puckat manus. Stark tvåa.
Megalon
2017-07-06
Riktigt underhållande!
kanemura
2016-03-12
Mycket underhållande och allt med lärarna var jättefräckt. Ganska rå också. Stark trea!
Xtro
2015-06-26
Förvånansvärt läcker och underhållande. Toppskiktet bland terminator-ripoffs.
RobinsTaste
2013-07-02
En huvudroll som ser ut som att han skiter på sig varje gång han säger nått badass, robotlärare som spankar elever så blodet sprutar ur näsan, en skön post-apokalyptisk stämning. Allt detta kompenserar den ifrågasättbara storyn. Cyberpunk som detta vill jag bara se mer av! Släng ut den på DVD NU!!!!
Kriffot
2012-08-26
Tuffa gäng , tuffa robotar. Vad är proplemet?
Nachtmahr
2012-08-15
Den här rullen får ett högt betyg just för att den är så jäkla dålig så den blir underhållande. De tog ju inte i lite heller med att göra det uppenbart att Keach är da badguy med sina fina vita kontaktlinser.
wernblom88
2012-07-13
Alltså Lesters rullar är fantastiska. Riktigt bra skådespelare men som vanligt består manuset mest av oneliners när det kommer till Lester. Skönast är Stacy Keach som någon galen robotövervakare för armén som har en silverfärgad hockeyfrilla med matchande kontaktlinser. Han bär sin klädnad med värdighet måste man ändå säga. Kul att höra head like a hole av nine inch nails från deras första platta. Väldigt bra effekter måste man tillägga.

2012-06-18
Skitbra! Huvudpersonen är fan nästan lika cool som John Connor!