2.5

Cleanskin

En brittisk agent inom secret service får i uppdrag att jaga och eliminera en självmordsbombare och hans terroristcell. Samtidigt brottas självmordsbombaren med sitt samvete och reflekterar över sina val.

Originaltitel Cleanskin
Regissör Hadi Hajaig
Manus Hadi Hajaig
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sean Bean, Abhin Galeya, Charlotte Rampling, Peter Polycarpou, Tuppence Middleton, Tom Burke, Sam Douglas, Michelle Ryan

2015-08-05
Som hårdkokt action-thriller är den helt okej, men dessvärre är filmen minst lika mycket en platt och ofokuserad politisk thriller och ett undermåligt terrordrama. Onödiga tidshopp och klyschiga personporträtt skapar oreda snarare än smartness. Men Sean Bean är stenhård, precis som delar av filmen. (6/15)
2015-01-14
Jag visste redan innan att jag tog en risk med denna film. Mest för att varningsignaler alltid ringer när man har en film med en eller flera kända skådespelare i en film som fått ytterst lite uppmärksamhet. Kombinationen av att se Sean Bean jaga terrorister gjorde dock att jag tog chansen. Tyvärr visade filmen att terrorister gör sig bäst på TV i serier som "24" eller "Homeland" än på film. Jag gillar dock Beans karaktär som är det enda som får godkänt i denna film. Lyssna på varningsignalerna!
henrikj
2013-02-10
Katastrofal start,engagerande mittendel och katastrofalt slut. Märklig,märklig film med andra ord.
Almgren
2013-01-03
En intressant och välgjord film som lyckas skildra tillkomsten av olika sorters extremism på ett trovärdigt sätt. Tyvärr ballar den ur en aning mot slutet och då tappar man också en del av slagkraften.
need_sleep
2012-11-03
Väldigt mycket TV-film över den här. Det är ganska bra berättat även om det kändes som man sett det förut. Inga större skådespelarinsatser, den enda man märkte var tjejjen (Michelle Ryan). Det fanns några riktiga tabbar av film-teamet, som att ljudämparen på en pistol kommer och går i olika klipp av samma scen. Får en iallafall 3:a.
P-H
2012-11-02
Lyckas delvis komma bort ifrån det stereotypiska, även om perspektivet fortfarande är västerländskt. Filmens behållning är således porträtten av karaktärerna, vilkas kamp om sin egen identitet och idéer träder fram i filmen utan att göra det dramatiskt, teatraliskt och alldeles för mycket i klartext. Dess actioninslag är därmed av sekundär betydelse, en placering som filmen lyckas behålla tack vare att inte heller de inslagen är överdrivna. Positivt överraskad!
PålGräs
2012-10-29
Rätt ok film, men kasst slut. Slutet känns bara konstlat och onödigt.
precineadd
2012-10-05
grådaskig tristess
joakimfischer
2012-09-02
Känns som om man sätt förrut.... stundtals seg.. känns som om dom misslyckades med drama-delen i det hela då det som skall beröras inte berörs. Tycker dom misslyckas med att förklara folks beteenden.
PeterTheW
2012-08-11