Clerks III

Dante, Elias och Jay och Silent Bob värvas av Randal efter en hjärtattack för att göra en film om närbutiken som startade allt.

Originaltitel Clerks III
Regissör Kevin Smith
Manus Kevin Smith
Genre Komedi, 2020-talet
Skådespelare Sarah Michelle Gellar, Ethan Suplee, Ben Affleck, Justin Long, Rosario Dawson, Anthony Michael Hall, Melissa Benoist, Kevin Smith, Kate Micucci, Amy Sedaris, Freddie Prinze Jr, Fred Armisen, Harley Quinn Smith, Jason Mewes, Chris Wood, Jennifer Schwalbach Smith, Jeff Anderson, Brian O'Halloran

vonadel
2023-01-17
Överbetyg kanske, men blir lite speciellt när man man ser alla tre filmerna under en kort period. Man får en relation till karaktärerna på något sätt. Och denna är starkt kopplad till de föregående, kanske ettan framför allt. Kul att de lyckats få med så många skådisar från den. Känns som det är väldigt mycket en bearbetning av Kevin Smiths eget liv. 7/10
djonipony
2023-01-10
Småkul och kul att se alla gamla bekanta igen. Uppfriskande att den är mindre woke än senaste Jay & Silent Bob. Lite väl blödig stundtals.
elibaaba
2022-10-23
Intetsägande och onödig uppföljare.
Eldritch
2022-10-16
Hade helt missat att en tredje clerks ens var under produktion, och den är betydligt mörkare och mindre humor än de tidigare två. Det är heller ingen mening att se den om man inte sett de andra två, då nästan allt är meta och referenser. Inte på samma nivå som de andra, men åtminstone betydligt bättre än silent Bob rebooten härom året.