2.3

Cliffhanger - svindlande avgrund

Ett gäng räddningsarbetare ger sig ut bland Klippiga Bergens svindlande höjder för att rädda några överlevande från en flygkrasch. Vad de inte vet är att de överlevande är ett gäng kallblodiga terrorister som inte tänker lämna planets värdefulla last - 100 miljoner stulna dollar…

Originaltitel Cliffhanger
Regissör Renny Harlin
Manus Michael France, Sylvester Stallone
Genre Action, Thriller, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, John Lithgow, Michael Rooker, Janine Turner, Rex Linn, Caroline Goodall, Leon, Craig Fairbrass, Gregory Scott Cummins, Max Perlich, Denis Forest, Ralph Waite, Michelle Joyner, Paul Winfield, Vyto Ruginis, Trey Brownell, Zach Grenier

Raimo_1985
2021-01-26
Den var bättre andra gången :) Det viktigaste med sådana här actionfilmer är att de är underhållande, och det är denna precis hela tiden. Sylvester gör det bra.
2017-12-23
Usel!!! Seg, näpp gillade inte den här filmen, men var ju typ 100 år sedan jag såg den, men skulle nog ha samma uppfattning idag...
RustyFilm
2017-11-09
Här vare 0% realism. Men sätter man hjärnan på ”standby” får man ju ändå se några härliga action bilder från 90-talet och spänning finns hela tiden.
Tatty
2017-01-17
Ganska bra och spännande film med Sylvester Stallone som spelar bra i filmen.
karlmats
2016-10-23
En ordentlig 90-talsrökare. Även om inte logiken alltid hänger ihop kan jag inte undgå att bli imponerad över de maffiga vyerna, Stallones sanslösa klättringsegenskaper, karln är fan ute i minusgrader utan jacka och klättrar utan rep och utrustning, Lithgows galenskaper och det klassiskt 90-talsaktiga ögongodiset som dessa rackarrökare alltid bjuder på. Renny Harlin är lite av en rikemans Michael Bay blandat med en gnutta Rolle Emmerich och säga vad man vill om Hollywood, men när det är så här pass underhållande får de gärna sänka min IQ-kvot med 10-15 punkter. En film man kommer ihåg från början av 90-talet, det finns ju ett gäng självutnämnda klassiker och även om inte alla är kvalitetsmässigt värda epitetet så blir de minnesvärda av en anledning, öppningsscenen är fortfarande enormt spännande. Koppla av hjärnan och njut helt enkelt. Det blir en 3a.
oskarchucky
2016-03-11
Riktigt bra underhållning såhär mitt i natten.
2014-10-30
Cliffhanger är ju i stort sett en Die Hard i klippiga bergen och den lyckas rätt bra med det. Stallone är gjuten i rollen som Gabe men får stiga undan för John Lithgows underhållande skurkporträtt i rollen som terroristernas ledare Eric Qualen. Kul och underhållande!
menschenfeind
2014-09-28
Klart bättre än sitt rykte och det intryck omslaget ger. Helt ok action/äventyr med Die Hard-vibbar och fint soundtrack.
LacombeLucien
2014-06-01
Nja.
Berniey
2013-11-13
Olidlig smörja som dock hade lie av ett uns spänning till en början, men sen stendog allting och det blev enbart skrattretande uselt och totalt ologiskt.