2.6

Closed Circuit

Martin och Claudia är advokater - och före detta älskare - vars liv riskeras när de tar sig an en klient som anklagas för terrorism.

Originaltitel Closed Circuit
Regissör John Crowley (III)
Manus Steven Knight
Genre Mysterium, Thriller, Kriminalare, Drama, 2010-tal
Skådespelare Eric Bana, Rebecca Hall, Ciarán Hinds, Jim Broadbent, Riz Ahmed, Denis Moschitto, Hasancan Cifci, Anne-Marie Duff, Julia Stiles, Angus Wright, Kenneth Cranham, Jemma Powell, Isaac Hempstead Wright, Barbora Bobulova, Doug Allen

Christofer
2016-06-09
Det här sjabblades bort på ett trist manus, dammigt skådespeleri och för lite speltid för att ha haft möjlighet att kunna bli nånting. Värdelöst slut dessutom.

2015-04-10
Kunde varit betydligt intressantare än vad den visade sig vara. 3/10
petson81
2015-04-08
En film som man ser en gång och inte mer
AlaRegularis
2015-01-21
Hyfsat tight spion-historia som har gjorts bättre förr. Av någon anledning har jag dock en soft spot för Eric Bana.
Poker-Mange
2014-10-31
Intressant tema, uselt utförande. Når inte ens upp till TV-film nivå. Solid etta.
CodeRed
2014-08-30
Ganska dålig snuddar vid underkänt, det händer tamejfan knappt nada under hela filmen. Att man kan göra en så ospännande film av något som borde kunna vara intressant och spännande är en bedrift!!!
Astrojacob
2014-08-11
skön paranoja
Xeno
2014-06-27
Sjukt tråkig. Blir aldrig riktigt spännande...
carls
2014-06-23
Ska man göra en sådan här film måste allt hänga ihop. Det gör det inte. Spoiler: Varken MI5, som övervakar den misstänktes familj, eller försvarsadvokaterna, har tillgång till någon som kan tolka från turkiska? Känns ju troligt.
erosagape
2014-06-21
Inte lika bra som film som angelägenhet utifrån ämnet, med Storebror som inte bara ser dig utan också hör. Hur farligt är det egentligen? Om man har rent mjöl i påsen kanske det känns OK, men om statsstyret ändras... Redan i filmen ifrågasätts rättssäkerheten av idag.