3.4

Coach Carter

Filmen bygger på den sanna historien om den kontroversielle Ken Carter, som hyllades för sitt mod, men som också fick utstå svidande kritik efter att ha bänkat sitt high school-lag inför en mycket viktig match. Carters beslut att låta sina studenters skolbetyg gå före deras sportprestationer blev helsidesstoff över hela USA.

Originaltitel Coach Carter
Alternativ titel All Day Long
Regissör Thomas Carter
Manus Mark Schwahn, John Gatins
Genre Biografi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Rob Brown (I), Robert Ri'chard, Rick Gonzalez, Nana Gbewonyo, Antwon Tanner, Channing Tatum, Ashanti, Texas Battle, Denise Dowse, Debbi Morgan, Mel Winkler, Vincent Laresca, Sidney Faison, Octavia Spencer, Sonya Eddy, Gwen McGee

Körsbär
2017-11-25
Min typ av film :)
2017-10-23
2017-07-10
Vad man får: ett manus som djuphets- och komplexitetsmässigt ligger på Disney-matinénivå, lite snyft à la Lilla huset på prärien, inga som helst överraskningar, förbannat bra basketsekvenser och en totaldominerande Samuel L Jackson. Man får alltså precis allt man kan kräva och förvänta sig. I egenskap av såväl lärare som coach så finns det massor i filmen som inspirerar, även om filmen som helhet mest förtjänar en axelryckning. Jag är mer än nöjd. (9+/15)
yrkeschaufföre
2016-07-02
Väldigt medel!
HerrNenne
2015-12-22
Allt man väntar sig och vill ha från en amerikansk idrottsfilm.
JanneN
2015-09-19
Det var inte svårt att ge Samuel L Jackson,och de övriga skådisarna högsta betyg.
kirseberg
2015-07-03
Holly-what? Hollywood! HOLLY-WHAT? HOLLYWOOD!
therion82
2015-02-08
Riktigt intressant film ur ett ledarskapsperspektiv.
kexchokladet
2014-12-08
Stryn är ju inte ny och det är tämligen förutsägbart, men den berör mig ändå!
2014-11-10
En film som handlar om världens coolaste sport som man kan titta på och utöva kan man inte klaga på. När dessutom filmen ramas in med den absoluta toppklassen av R´n´B och Hip-Hop så är det bara att erkänna sig besegrad. Det slutar dock inte där för dessutom får vi se Samuel. L .Jackson göra en av sina absolut starkaste rollprestationer.