2.8

Coast Guard

Kang Han-chul arbetar på den koreanska kustbevakningen. En mörk historia om hur militären bryter ner människor psykiskt.

Originaltitel Hae anseon
Regissör Kim Ki-duk
Manus Kim Ki-duk
Genre Drama, Action, Krig, 2000-tal
Skådespelare Kim Jeong-hak, Yu Hye-jin, Park Ji-a, Jang Dong-gun
Filmnummer 19272

hsimpson
2019-07-15
Seg och tråkig, och lämnade mig tyvärr förvånansvärt oberörd.
Zebulonm
2018-01-27
helt okey
BrutusBeefcake
2015-01-07
Första 45 är klockrena och den är väl värd en fyra, men sedan går utvecklingen lite för mycket åt fel håll vissa stunder som tyvärr drar ned betyget. Men Ki Duk är fantastisk på att fånga galenskapen, det skall han verkligen ha stora plus på och det finns många scener som aldrig kommer försvinna från min näthinna. Men de naiva soldaterna och några för orealistiska beslut drar tyvärr ner helheten. Det är min tredje film med Ki Duk och hittills den svagaste då de tidigare fått 4: or, men jag är ändå nöjd med Coast Guard och ser fram emot mer från mannen, kanske en av de mest intressanta regissörerna just nu. (9-/15)
Xeno
2014-04-03
Seg... dravel...
Vitorovic
2014-03-19
Ganska naivt uppbygt för att vara Kim Ki Duk men fortfarande en 4:a pga fantastiskt känsla för dynamiken om hur våldet byggs på och trappas upp...
JimCarrey
2013-04-22
"En mörk historia om hur militären bryter ner människor psykiskt" - enl. mig helt otroligt märkligt att analysera Ki-Duks filmer med moraliserande av den här typen. Istället är coast guard en film som beskriver en bredare verklighet 4+
Terran
2010-12-12
Kändes väl kanske inte sådär jättetrovärdig, en svag trea.
elie123
2010-11-04
den äger men lite eklig
PeterTheW
2010-08-22
Herr Ki-Duk vet hur man gör film, men ibland misslyckas han. Det här känns rätt menlöst.
amam
2010-05-25
Inte ett dugg originell. Jag är så less på svarta antimilitärsdramer även om den här var relativt välgjord. Inga överraskningar utan mer av en axelryckning.