2.1

Cobra

Polisen står handfallen inför en våg av brutala överfall och mord. En livsfarlig mördare leder en organisation som terroriserar Los Angeles. Cobra är den ende som kan stoppa den psykopatiske ledaren.

Originaltitel Cobra
Regissör George P Cosmatos
Manus Sylvester Stallone
Genre Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Brigitte Nielsen, Reni Santoni, Andrew Robinson, Brian Thompson, John Herzfeld, Lee Garlington, Art LaFleur, Marco Rodríguez, Ross St Phillip, Val Avery, David Rasche, John Hauk, Nick Angotti, Nina Axelrod

Skapad 2019-12-22 av rikirock
Sylvester Stallone spelar en hård snut som får ta dem fall ingen annan vill, det vill säga han gör grovjobbet som ingen vågar. När en man som går in i en mataffär med en bomb och ett hagelgev...   Läs mer »

myslas
2016-11-20
Ser om filmen för första gången på nästan 30 år och den har inte blivit bättre sedan senast. Allting är brutalt uselt från handling, dialog ("You're the disease and I'm the cure"!!!) och skådespeleri ända ned till musiken, men det är åtminstone en rejäl skrattfest. Filmen är som en parodi på en hel genre, vilket inte alls är dess mål, och det gör den väldigt underhållande. Otroligt usel, men underhållande. Kul grej, det gjordes ett C64-spel baserat på den här filmen och det var om möjligt ännu sämre än filmen.
gjoob
2016-08-07
Fantastiskt underhållande action som både har självdistans och är rolig. Klassiska oneliners serveras på löpande band och Sly har aldrig varit "coolare".
Engravadlax
2016-07-07
Helt klart den mest 80-taliga 80-talsfilmen någonsin.
GinNTonic
2015-06-21
Underhållande! Kass och dåligt klippt film som dock samtidigt är en parodi på sig själv med underbar 80-talskänsla. Hade önskat fler dåliga oneliners av Sly.
Brouhaha
2015-06-03
En riktig kvalietsfilm, ändå. Sylvester i sin schyssta Mercury, mycket vapen, många som dör, allmän 80-talsstämning. Och Thompson är riktigt, riktigt arg. Ger filmen en trea för hur arg han är.
Laasse
2015-04-25
Skönt hjärndöd 80-talsaction. Passar perfekt efter en tvättid en sen fredagskväll. Annars inte.
haajen
2015-03-02
Helt underbart B som det bara kunde bli på -80-talet! Omöjlig att ta på allvar men tempot är högt så man hinner aldrig bli uttråkad. Storartad underhållning om man är på rätt humör.
2014-10-31
Den genuina känsla av ren, rå träffsäker action som fanns under 80-talet existerar inte idag. Därför är det skönt att kunna plocka fram de gamla godbitarna. Här ser vi Stallone från tiden då han var kung tillsammans med Schwarzenegger. Detta är ingen kanonfilm, inte alls. Dock kul att ibland återuppleva.
JonteW
2014-10-29
Oengagerad och svag Sly-rulle som aldrig riktigt tar fart på riktigt. Till och med montagebitarna känns mjäkiga...
LacombeLucien
2014-06-01