2.7

Cockpit

Piloten Valle behöver desperat ett nytt arbete. När han får höra att flygbolaget Silver Airlines letar efter en kvinnlig flygkapten drar han sig inte för att hoppa i högklackat, krypa i ett schyst fodral och söka jobbet. Han lånar sin systers identitet mot en helårsprenumeration på en morgontidning. Att pilotkollegan Cecilia blir förälskad i Valles nya, kvinnliga jag ingår dock inte riktigt i planen.

Originaltitel Cockpit
Regissör Mårten Klingberg
Manus Erik Ahrnbom
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Jonas Karlsson, Marie Robertson, Ellen Jelinek, David Bonté Atterberg, Karin Lithman, Chatarina Larsson, Carina Söderman, Björn Gustafsson, Sofia Ledarp, Mårten Klingberg, Gustav Levin, Björn Andersson, Måns Westfelt, Eva Fritjofson, Karin Bjurström
Betygsantal 2069

Skapad 2019-11-02 av
Piloten Valle får sparken då flygbolaget tvingas göra nedskärningar. Samtidigt lämnar hens fru henom, obegripligt nog, för en mycket äldre herre. Valle förlorar också vårdnaden om deras son,...   Läs mer »

Portugallien
2018-01-28
Nalleman
2018-01-21
Lättsmält och faktiskt riktigt kul emellanåt.
2017-10-24
helt ok
2017-09-29
Om det inte vore för Marie Robertson och Jonas Karlsson som jag gillar som skådisar skulle den här tråkiga och ojämna filmen får en stor fet 0 men den landar (fattar ni (: ) på en svag 1:a.
Tatty
2017-04-25
Så bra och rolig. Älskar Jonas Karlsson.

2017-02-07
Ja, det är hit samhället är på väg om man vi inte aktar oss. Man får sig ett par skratt genom filmens gång men som helhet tycker jag bara filmen känns väldigt stel och krystad. Jag känner inte för någon av karaktärerna och skådespelarnas insatser lämnar en del att önska.
wasteoftime
2016-11-24
En rätt intressant tagning på hur samhället ser ut, eller är vart det är på väg. Vad händer egentligen när man suddar ut gränserna mellan man och kvinna? Vilka för och nackdelar kan det ha? Och gjort med en rätt bra glimt i ögat och en fin dos humor. Den enda som känns lite malplacerad är väl Björn Gustafsson och hela den storylinen. En relativt frisk fläkt i det svenska filmlandskapet och tvåan är ohotad.
dE.dD
2016-11-07
Rätt kass. Skrattade inte en enda gång.
2016-10-28
PK, men ändå väldigt bra. Faktiskt en av de bättre svenska komedierna som gjorts på senare år.
HerrNenne
2016-08-21
Det finns säkert en hel del roligt och trevligt i det här och även om mycket är lite dumt och korkat och taffligt så är historien ändå ganska intressant. Synd bara att filmen är totalt osebar för att det har den där hemska känslan av pinsamhet konstant igenom hela alltet.