Coco Chanel

Berättar livshistorien om Coco Chanel från enkla förhållanden och uppväxten på barnhem fram tills det stora genombrottet strax efter andra världskriget. Om en kvinna som var svår att älska men svårare att ignorera, samt hur hon kom att gå från skräddarassist till modeikon.

Originaltitel Coco Chanel
Regissör Christian Duguay
Manus James Carrington, Lea Tafuri, Enrico Medioli, Carla Giulia Casalini
Genre Drama, Romantik, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Shirley MacLaine, Malcolm McDowell, Olivier Sitruk, Sagamore Stévenin, Cosimo Fusco, Jean-Claude Dreyfus, Valentina Lodovini, Valentina Mezzacappa, Katie McGovern, Barbora Bobulova

mgrankvist
2012-04-07
Helt ok kostym-matine... fina kläder. Övergången mellan tillbakablickarna är otroligt pinsamt dålig. Svag trea, klarar sig knappt över gränsen, mest bara egentligen för att miljöerna och kläderna var klart sevärda.
nittonhundra87
2010-11-23
Jätte bra film! säger som tidigare talare att det märks att det är en tv produktion men som sagt en bra sådan!
peu-depeu
2010-06-30
Dvd-versionen var uppdelad på två skivor, såg den första och tvekade på om jag skulle se fortsättningen. Gjorde det dagen efter och blev nöjd men inte överväldigad. Helt okej film men kunde varit otroligt mycket bättre.
matildalinnea
2010-02-23
Alldeles fantastiskt usel. Verkligen. Krystad dialog och vedervärdigt ojämn rakt igenom.
Knyppel
2010-01-30
Fullkomligt värdelös. Mer livlösa skådespelarinsatser kommer bli svårt att hitta i en film som utger sig själv att vara seriös. Coco framställs som en liten trasa utan eget sinne och vilja. Den äldre Coco är bara en grå yta. Ett klassiskt pekoral. Ödsla ingen tid på denna. Ryktet går att det franska orginalet skall hålla en hög klass. Ser fram mot att kontrollera det.
AnSyBi
2010-01-19
Cabrielle var en kvinna av sällsynlt virke men denna film lämnar en bara nedstämd över hur olycklig och snudd på kall hon skulle ha varit. Dock ett plus för en stark kvinnlig karaktär.
ninniblue
2010-01-15
Känner mig nöjd. Men är besviken över vilka stora bitar ur Cocos liv som de inte tagit med. Har inte sett biograffilmen än så hoppas dom tar med de bitarna där. Det märktes att detta var en tv produktion men en bra sådan dock. Jag älskar Shirley,hon var klockren.
MrsSmiths
2010-01-01
Intressant kvinna, intressant liv men inget av det lyckas man få fram i filmen. Dialogen är egentligen inte ens värd en etta, fullkomligt bedrövlig!
cro
2009-12-06
Underbar musik! Får mig att tycka om klassiskt! Soundtracket finns tillgängligt på Spotify: http://open.spotify.com/user/cro/playlist/0lvmXcmDcEBqZLboLSqBDu
VeeZ
2009-12-03
Fantastisk film, hade väntat mig en 2:a men måste chocka mig själv med att ge en 4:a. Underbar livshistoria.