Cocoon

Nora är en fjortonårig tjej från Berlin som kämpar med att växa upp och med sin egen identitet. Hennes syster och dennes bästa vän är bara intresserade av mode och sociala medier. Nora försöker leva likadant, men det gör henne inte lycklig. Sedan träffar hon Romy.

Originaltitel Kokon
Regissör Leonie Krippendorff
Manus Leonie Krippendorff
Genre Drama, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Lena Urzendowsky, Jella Haase, Lena Klenke, Elina Vildanova, Franz Hagn, Anja Schneider, Kim Riedle, Bill Becker, Inga Bruderek, Hussein Eliraqui, Helene Grass, Mohamed Issa, Robert Kuchenbuch, Philomena Köbele, Denise Owono, Melanie Straub

2023-02-09
Ett nedslag i ett ungdomsliv som känns väldigt autentiskt. Karaktärerna är nyckfulla och motsägelsefulla på ett sådant där sätt som människor gärna är, i synnerhet kanske i tonåren. Filmen vill inte heller vara sedelärande eller skrika ut några stora poänger över hustaken. Det är en fjortonårig tjej som famlar sig fram under en sommar och lär sig att förstå sig på sig själv lite bättre. Allt är trovärdigt och anspråkslöst på föredömligast möjliga vis