2.5

Code Name: Wild Geese

Robin Wesley är en stentuff militärkapten som blir kallad till Hongkong för att utföra ett inofficiellt och näst intill omöjligt uppdrag. Ett stort opiumlager i Den Gyllene Triangeln skall brännas upp och Lewis samlar ihop sina bästa mannar - inklusive en avdankad helikopterpilot. De beger sig in i djungeln beväpnade till tänderna med både vapen och manlighet, och lyckas efter att ha mött hårt motstånd att spränga opiumförrådet. De finner även ett fångläger där det sitter en massa infödingar och en amerikansk kvinna. De befriar de stackars fångarna men helikoptern - deras enda flyktväg - sprängs och de måste ta sig tillbaka genom den livsfarliga djungeln till fots!

Originaltitel Code Name: Wild Geese
Regissör Antonio Margheriti
Manus Tito Carpi, Gianfranco Couyoumdjian, Michael Lester
Genre Action, Krig, 80-tal
Skådespelare Ernest Borgnine, Lee Van Cleef, Klaus Kinski, Lewis Collins, Manfred Lehmann, Mimsy Farmer

dudson
2015-05-17
Skön djungel krigs rökare med härlig 80tals nostalgi samt en del gamla skådespelar rävar som förgyller.
Raimo_1985
2013-03-07
Helkass standard skräp action där det enda som är okej är Lee Van Cleef. Och då är ändå han ganska tråkig. Inte ens Klaus Kinski kan rädda denna kalkon.
Bomkia
2008-10-04
Tråkiga karaktärer med undantag av Van Cleef och en historia som känns seg. Det som lyfter filmen är bra action, men vi når inte fram till en trea. 2+
2007-05-17
Håller med samtliga andra recensenter *L*. Synd bara att Van Cleef inte utnyttjas mer
NHL
2004-11-01
Här ska man bortse från manus och kvalitet. Det som gäller här är ren underhållning, hur B det än är...
gorano
2003-01-13
Världens bästa krigsfilm!

2002-10-16
Redig rejäl actionfim av legenden Margheriti. Kinski i toppform!