Coffy

Hårdsparkande sjuksköterska hämnas på männen som gjorde hennes syster till knarkare.

Originaltitel Coffy
Regissör Jack Hill
Manus Jack Hill
Genre Drama, Action, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Pam Grier, Booker Bradshaw, Sid Haig, Robert DoQui, William Elliott, Allan Arbus, Barry Cahill, Lisa Farringer, Carol Locatell, Linda Haynes, Leslie McRae, Peaches Jones, Lee de Broux, Ruben Moreno, Bob Minor

Zebulonm
2021-08-02
Grymt skön 70-talare..
jingoo
2016-02-01
En del riktigt bra scener och repliker lyfter filmen till att bli riktigt bra, även om det finns några slöa partier att ta sig genom. Jag gillar den enkla, minimalistiska stilen. Var länge sedan jag såg Foxy Brown, men den här känns mindre skruvad och mer realistisk.
dudson
2016-01-16
Underbar blaxofilm! Helt klart en av dom hårdaste & våldsammaste under denna tiden då det begav sig. Sen är ju nästan Pam Grier ett måste i en sån här rulle.
Punkliv
2014-07-16
Rekommenderad trea. Gillade den här, fantastiskt bra underhållning.
LTT86
2014-07-03
DAMN!! Vad sexig Pam Grier var som ung! Jag menar, titta man på henne idag så kan man inte tro att det är samma person för hon ser så annorlundare ut. Det får mig att önska att jag levde på hennes tid.
haajen
2014-01-26
Det är ju underbart B men samtidigt väldigt underhållande och ett intressant tidsdokument. Grier är en självskriven ikon.
ClintanTheKing
2013-10-22
Godkänd underhållning med stenhård Grier och störtskönt soundtrack.
StureStenhög
2013-10-03
Skön rulle. Kanske inte så imponerande storymässigt eller produktionsmässigt, men det här är istället en uppvisning i stil och attityd. Modet, musiken, miljöerna, dialogen och den råa tonen bidrar alla till en härlig 70-tals-känsla. Att säga att Pam Grier är bra här är kanske att uttrycka det fel, men hon kunde inte bli mer rätt i titelrollen, och hon är den sorts antihjälte som jag har lätt för att gilla. Den här filmen är helt enkelt väldigt mycket av det som man hoppas att blaxploitation ska vara, och man borde onekligen se mer från den genren
Hypostas
2013-05-19
Filmhistoriskt intressant blaxploitationrulle, med en hel del naket. Men detta är inte direkt min kopp kaffe.
2012-10-22
Funkigt och så där skönt överdrivet som man vill ha sin blaxploitation. Grier är ruskigt sexig och Sid Haig gör sin vanliga elaking. Det är våldsamt och tramsigt.