2.3

Cold Creek Manor

En familj från stan flyttar till landet. De köper ett hus, Cold Creek Manor, och får snart besök av husets förre ägare. Han är trevlig, men lite udda och åsikterna om honom är blandade i familjen. Familjefadern börja göra en dokumentär om Cold Creek Manor, vilket inte gillas av alla. Snart befinner sig han och hans familj i stor fara.

Originaltitel Cold Creek Manor
Alternativ titel The Devil's Throat
Regissör Mike Figgis
Manus Richard Jefferies
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Sharon Stone, Stephen Dorff, Juliette Lewis, Kristen Stewart, Christopher Plummer, Dana Eskelson, Ryan Wilson, Simon Reynolds, Kathleen Duborg, Paula Brancati, Jordan Pettle, Aidan Devine, Wayne Robson
Filmnummer 19424

Skapad 2019-11-10 av Loomis
Regissören Mike Figgis är kanske mest känd för den oförglömliga ”Farväl Las Vegas” med Nicolas Cage. I hans senaste film ”Cold Creek Manor” är det långt ifrån Vegas neonskyltar och istä...   Läs mer »

Zeds2003
2021-05-26
Vet inte varför, men jag diggade den här asså!
2020-05-24
En rätt trött thriller som troligtvis var daterad innan den ens gjordes. Produktionen är dock rätt snygg och det finns ett gäng bra skådisar som lyfter upp storyn.
2019-10-30
Nja, inte min typ av film!!!
2016-09-24
Riktigt bra!
2014-12-04
Väldigt förutsägbar och ooriginell historia som troligtvis endast har fått se dagens ljust tack vare att man lyckades locka till sig några kända namn. Hur dessa personer har kunnat tackat ja tilld detta är lite förvånande. Detta är inget dåligt hantverk men det är bara som sagt så förutsägbart och ooriginellt.
Tatty
2014-08-19
Okej film och lite spännande men annars lite seg.
2013-01-16
Klassisk thriller. Det finns många liknande filmer, men jag tycker att den här står sig ganska bra i konkurrensen. Onödigt lång kanske, men å andra sidan håller den intresset uppe från början till slut. Jag tycker att den är klart bättre än exempelvis svenska Mörkt vatten från 2012.
Ranma
2013-01-13
Den hade kunnat vara så mycket bättre! Manuset är förutsägbart, men lyckas ändå med konststycket att vara vilseledande också. Alla de bitarna som hade kunnat ge lite djup åt filmen, berörs inte alls. Trist.
lundabo
2012-11-28
Lite trött på den här typen av filmer. Men visst, se den om ni gillar amerikansk familjethriller med en pappa som vill skydda sin familj.
Xenox
2012-07-22