Cold Feet

Toms äktenskap knakar i fogarna och Marty dejtar en kille hon är trött på. Efter att de båda har lämnat sina respektive, så börjar Tom och Marty träffa varandra på platonisk basis. Men kanske finns starkare känslor där ändå?

Originaltitel Cold Feet
Regissör Bruce Van Dusen
Manus Bruce Van Dusen
Genre 80-tal, Komedi
Skådespelare Griffin Dunne, Marissa Chibas, Blanche Baker, Marc Cronogue, Kurt Knudson, Joseph Leon, Marcia Jean Kurtz, Peter Boyden

StureStenhög
2017-09-28
Det är väl kanske lite konstigt att gräva fram en obskyr lågbudgetfilm från 80-talet och gnälla på att den är amatörmässig, men det är iaf vad jag tänker göra. För den är ju väldigt amatörmässig, kanske bäst illustrerat av en boom mic som droppar ner i bild i var och varannan scen. Men kameraarbetet i stort är också riktigt bedrövligt, och birollsskådisarna är överlag rejält usla. Huvudrollsinnehavarna klarar sig okej dock, och manuset är ingen katastrof, bara väldigt icke-speciellt. Lite känns det som en film som det aldrig var menat att någon skulle se, så jag skulle kanske ha låtit den vila i frid. Svag tvåa