Colette

En ung landsbygdskvinna gifter sig med en berömd litterär entreprenör i sekelskiftets Paris. På sin makes begäran författar Colette en serie av bästsäljande romaner publicerade i hans namn.

Originaltitel Colette
Regissör Wash Westmoreland
Manus Richard Glatzer, Rebecca Lenkiewicz, Wash Westmoreland
Genre Biografi, 2010-tal, Drama
Skådespelare Keira Knightley, Dominic West, Denise Gough, Fiona Shaw, Robert Pugh, Eleanor Tomlinson, Julian Wadham, Al Weaver, Shannon Tarbet, Ray Panthaki, Dickie Beau, Jake Graf, Janine Harouni, Aiysha Hart, Polina Litvak, Johnny K Palmer, Rebecca Root

Zipper
2019-07-23
Något fattades, nerv kanske? Helt ok, men inte mer än så.
Little_gila
2019-06-29
börjar bra men sedan byter filmen riktning och blir ointressant.
erosagape
2019-04-07
Jättemysig film och intressant om en stark kvinnas möda bakom sin make för att bli accepterad som en stor författare.
Robkiller
2019-02-23
Segt drama som överlag är helt ointressant. Men har vissa ljuspunkter.
saugox
2019-01-12
Finner mig mer fascinerad av Colettes historia än filmen i sig. Det saknas dramaturgi, känns bitvis långsamt och när ridån går ner känns det lite som ett anti-klimax. Men väldigt intressant.
Spidde
2018-12-08
Egentligen handlar det om rätt spektakulära grejer, så det är märkligt att filmen känns så trött och slapp större delen av speltiden. Känns gammeldags, på ett mestadels dåligt och segt sätt (och då menar jag inte att den utspelar sig back in the days...).
melancholosity
2018-12-01
Mitt hjärta klappar lite extra för filmer om normbrytande, framförallt historiska sådana. I övrigt är den rätt genomsnittlig.