Skönheten i allt

När en framgångsrik reklamare drabbas av en personlig tragedi och drar sig tillbaka från livet skapar hans vänner en drastisk plan för att nå honom innan han förlorar allt. Genom att drivas till gränsen tvingas han nu möta sanningen på ett oväntat och djupt mänskligt vis.

Originaltitel Collateral Beauty
Regissör David Frankel
Manus Allan Loeb
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Will Smith, Edward Norton, Kate Winslet, Michael Peña, Naomie Harris, Helen Mirren, Keira Knightley, Jacob Latimore, Kylie Rogers, Ann Dowd, Liza Colón-Zayas, Natalie Gold, Shirley Rumierk, Alyssa Cheatham, Benjamin Snyder, Mary Beth Peil

Jompalompier
2019-01-24
Absolut, smörig och lökig vad gäller många saker. Samtidigt väldigt vacker film med ett fint budskap och en Will Smith som är så sjukt bra!
setterwall
2018-04-09
Sorglig och fin men lite ostig. Får oförtjänt hård kritik nedan.
supermancover
2018-02-25
Jag hade väldigt låga förväntingar, men tyckte den trots allt var ganska okej. En jättejättesvag trea, men Helen Mirren bland annat var ju jättebra? Tycker nog ändå att det är lite, lite oförkänt mycket skit den fått.
erosagape
2018-01-05
Bra budskap i viktiga allvarliga frågor som kan möta en i livet men trots Hollywood-filtret inkopplat i hjärnan var det en bedrövlig gestaltning. Helen Mirren får trots allt ett OK.
Sovande_mannen
2017-12-10
Lite seg men okej
StureStenhög
2017-12-05
Det här var sannerligen något i hästväg. Jag var ju medveten om att den hade blivit sågad vid fotknölarna, men jag var ändå inte riktigt beredd på det jag fick se. Jag försökte dock ge den en chans, men väldigt snart står det klart att det här är helt omöjligt att på allvar, och att det på alla plan helt saknas förankring i verkligheten. Men den väcker onekligen många frågor. Hur kunde någon ens komma på den här idén? Hur kunde någon tycka att det var en bra idé att finansiera den? Hur mycket dumheter går det egentligen att klämma in i en och samma film? Hur lyckades de få ihop en så otroligt namnkunnig skådespelarensemble? Och hur kan samtliga dessa meriterade skådespelare vara så fantastiskt usla? Den sista frågan kan möjligen besvaras med att ingen levande människa skulle kunna få den här krystade dialogen att låta övertygande. På sätt och vis kan jag ändå rekommendera folk att se det här, den är trots allt alldeles unik i sin uselhet, och den kommer garanterat bli en framtida kultklassiker för konnässörer av dålig film
Christofer
2017-11-26
Kan inte låta bli att känna mig ganska lurad när eftertexterna börjar rulla. Det skruvade slutet gör ju att allting ifrågasätts och jag känner mig inte ett dugg nöjd med inramningen. Det spelar ingen roll hur vackert man presenterar det hela när det blir såhär. Dessutom var det ju ingen som fick utrymme att prestera när man klämt in så många stora namn på en gång att det blev rejält trångt i rutan. Första halvan var rejält intressant men sedan föll det hela rätt platt tyvärr.
dafreakish
2017-11-25
Jag kan inte låta bli att känna mig känslokall men tyvärr blir jag nästan inte alls berörd av denna manuskatastrof. Skådespelare efter skådespelare kastas bort i ett pekoral till manus så enkelt och formulärt uppbyggt att jag genuint blir arg. Var finns värmen och känslorna när allt är så ytligt utformat, så platt och så befriat från mänsklighet? Det här är ett klassiskt exempel på ett sorgligt tema med vackert budskap sorgligt misshandlat av Hollywood-fabriken.
vonadel
2017-11-15
Svårbedömd. Varierar från ibland lite småtrista, till riktigt gripande scener. Pendlar mellan 5-7 och får därför 6/10.
Sillion
2017-09-28
Mycket djupa tankar under ytan som dyker upp senare när du tänker tillbaka på filmen