2.8

Colombiana

Efter att som barn ha sett sina föräldrar mördas i Bogota, växer en ung kvinna upp till en iskall lönnmördare. Utöver sitt "jobb" som yrkesmördare åt sin farbror, tillbringar hon all övrig tid till att hitta den som är ansvarig för hennes föräldrars död.

Originaltitel Colombiana
Regissör Olivier Megaton
Manus Luc Besson, Robert Mark Kamen
Genre 2010-tal, Äventyr, Action, Drama, Thriller
Skådespelare Zoe Saldana, Cliff Curtis, Jordi Mollà, Lennie James, Michael Vartan, Beto Benites, Amandla Stenberg, Jesse Borrego, Cynthia Addai-Robinson, Angel Garnica, Ofelia Medina, Callum Blue, Sam Douglas, Graham McTavish, Charles Maquignon, Max Martini

2019-04-13
Zoe Saldana är grymt rätt-castat. Kvalitén på action-scenerna är hög, och man kan trycka duktigt med popcorn om man så vill. Vad resten anbelangar så är det mest jävligt dumt. (7+/15)
2018-03-08
Rätt underhållande, men inte mycket mer än så!!
fridenpaden
2017-10-25
Stabil action om man gillar Bessons stil. Zoe Saldana är som både Mathilda och Leon i samma person.
2017-10-24
Dutch
2017-08-02
Värt det endast för Zoe.
2017-08-02
B-action av värsta sorten.
Engravadlax
2016-05-19
Bara Zoe Saldana är bra. Det räcker inte.
Murvel48
2016-04-26
Det började det bra men sedan förvandlades det till någon halvtaskig sorts mission impossible. Jag hade hoppats på mer drama och mindre hjärndöd action.
Bullen84a
2015-10-18
Helt ok
2015-01-11
Jag trodde jag skulle få en film utan större kvalitèer men ändå kul actionunderhållning. Jag hade delvis rätt då filmen bjuder på härlig underhållning men hör och häpna så är filmen inte så dum. Filmen är snygg och skådespelarna sköter sig och det finns t.o.m. en historia som fungerar. Trevligt var också att Zoe Zaldana i huvudrollen gör ett bra jobb. Efter filmen "The Losers" då hennes agerande i actionscener inte var det minsta trovärdigt så använder man henne mycket bättre här.3+