2.8

Color Out of Space

En meteor faller till jorden och landar på en familjs egendom i New England.

Originaltitel Color Out of Space
Regissör Richard Stanley
Manus Richard Stanley
Genre Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Joely Richardson, Q'orianka Kilcher, Tommy Chong, Madeleine Arthur, Brendan Meyer, Julian Hilliard, Elliot Knight, Melissa Nearman, Josh C Waller

Robkiller
2021-11-02
Mysko saker händer och Cage spårar ur. Fanns det någon mening med det här alls?
Sodastream
2021-08-24
Tycker den börjar så bra, blev faktiskt helt förtrollad. Men sedan någonstans när Nicolas Cage's karaktärs personlighet börjar flippa blir det mest tramsigt.
myslas
2020-12-28
Började rätt bra men sedan blev det mest löjligt.
Afflicter
2020-12-18
Jag trodde väl aldrig jag skulle behöva skriva att David Keiths The Curse är en bättre filmatisering av novellen än Richard Stanleys heldumma försök. Allt som var intressant och gjorde The Color Out of Space till Lovecrafts bästa story har man valt att ignorera. I stället för en familj som långsamt tynar bort serveras man en klichéfylld historia som önskar den var John Carpenters The Thing.
2020-12-06
Har tyvärr inte läst Lovecraft, men jag tyckte filmen var okej. Snygg kosmisk skräck som tyvärr spårar ur lite på slutet. The Curse (1987) är en mer jordnära version av samma novell.
RaketPojken
2020-07-18
Tycker att det var en fantastisk adaption av novellen. Snygg och massa me.
Djason
2020-05-07
Riktigt usel. Man kan undra när, varför och hur Nicolas Cage karriär kunde gå så åt skogen. Tommy Chong gör som vanligt den enda roll han kan och den äldste pojken i familjen har nog filmhistoriens fulaste frisyr, vet inte om han ska se yngre ut men nu ser han bara töntig ut.
Djason
2020-05-07
Supernaut
2020-04-21
Snygg och välspelad, oväntat bra adaption av novellen. Tappar tyvärr i tempo i tredje akten och den famlar lite. Hade kunnat vara 20 minuter kortare, tajtare i slutet och varit en fyra.
ASSFACE
2020-04-10
Absolut underhållande film från början till slut.