2.9

Color Out of Space

En meteor faller till jorden och landar på en familjs egendom i New England.

Originaltitel Color Out of Space
Regissör Richard Stanley
Manus Richard Stanley
Genre Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Joely Richardson, Q'orianka Kilcher, Tommy Chong, Madeleine Arthur, Brendan Meyer, Julian Hilliard, Elliot Knight, Melissa Nearman, Josh C Waller

Djason
2020-05-07
Riktigt usel. Man kan undra när, varför och hur Nicolas Cage karriär kunde gå så åt skogen. Tommy Chong gör som vanligt den enda roll han kan och den äldste pojken i familjen har nog filmhistoriens fulaste frisyr, vet inte om han ska se yngre ut men nu ser han bara töntig ut.
Djason
2020-05-07
Supernaut
2020-04-21
Snygg och välspelad, oväntat bra adaption av novellen. Tappar tyvärr i tempo i tredje akten och den famlar lite. Hade kunnat vara 20 minuter kortare, tajtare i slutet och varit en fyra.
ASSFACE
2020-04-10
Absolut underhållande film från början till slut.
Xtro
2020-03-27
Stark trea. Mycket från mig som är kraftigt skeptisk till ny film. Och det som drar ner mest här är en typisk grej som alltid drar ner det för mig: CGI. En del av färgexplosionerna ser bara oacceptabelt billiga ut.
federico033
2020-03-24
Intressant, men i slutändan inte särskilt engagerande filmatisering av H.P. Lovecrafts novell som missar poängen med kosmisk skräck; i filmen är det tydligt att ”färgen” är ondskefull och vill avsiktligt skada familjen. Enligt Lovecraft däremot så är det en likgiltig kraft som varken bryr sig eller är ens medveten om den skadan den ställer till. Jag vet att den anses vara en skitfilm, men The Curse (1987) - en tidigare filmatisering av TCOoS, är mer stämningsfull och gör en bättre jobb med att förmedla förfallet som drabbar familjen.
Hengman
2020-03-22
Aldente men underhållande. Kanske inget för den breda massan.
philipmarlowe
2020-03-18
Man känner som dom i filmen - man vill bara att det ska ta slut. Har inte läst nån Lovecraft men betvivlar att Lovecrafträttvisepartiet skulle ge denna film en spänn. Jag bryr mig inte om att kommentera handlingen och hur det var att se den kan beskrivas genom hur man upplever tristess rent generellt. I början när man har investerat tid & pengar på biljetten och mobiliserat energi för att ta emot mental och sinnlig stimulans är den där första scenen eventuellt intressant etc. Sedan är det ju också förvisso en social faktor t.ex. om man överväger att lämna salongen (med eller utan ev. partner etc.). Men jag säger bara - undvik kontakt! Vi vill inte att sådana här ekonomiska och pseudokulturella företeelser sprida sig!
quelnightmare
2020-02-29
Rolig men tungrodd, och så småningom tappar den greppet om ton och struktur när karaktärerna tappar förståndet.
Engravadlax
2020-02-16
Man kan uppskatta novellen utan att för det gilla filmen, definitivt.