2.7

Colossal

En kvinna upptäcker en mystisk förbindelse mellan sig själv och en gigantisk monsterattack på andra sidan av jordklotet.

Originaltitel Colossal
Regissör Nacho Vigalondo
Manus Nacho Vigalondo
Genre Drama, Komedi, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Anne Hathaway, Jason Sudeikis, Austin Stowell, Tim Blake Nelson, Dan Stevens, Hannah Cheramy, Nathan Ellison, Rukiya Bernard, James Yi, Agam Darshi

Robkiller
2018-05-06
Saknar väl en del förklaringar till varför saker händer, och dramat blir väl till största delen ointressant, Men det fungerar ändå helt ok.
AngelsDiary
2018-03-10
Rätt tråkig, idéen i sig är nice och annorlunda. Varelserna var riktigt fräna men det håller inte hela vägen.
Bengt_a
2018-01-13
Briljant. Annorlunda!
myslas
2017-12-31
Av det jag sett av Vigalondos filmer har de intressanta koncept som han inte riktigt klarar av att konvertera till lika bra filmer men det här är hans bästa försök hittills. Det är en kul mix av genrer som gör filmen lite unik. Manuset hade behövts stramas åt en hel del för att det skulle bli riktigt bra men jag gillar det hur som helst.
vonadel
2017-12-04
Spännande idé. Blir dock lite väl ologisk i mycket. Ja, det är fantasi, men det hindrar ändå inte att man bibehåller logiken. Annars bra skådisar och bra effekter. 5/10
StureStenhög
2017-10-05
En kul och udda idé, jag har trots allt aldrig sett en mix mellan en kaiju-film och en amerikansk indie-dramedi förut. Man får helt enkelt köpa de inte helt logiska grundpremisserna och se det här som ett tänk-om-scenario, och det gjorde jag med glädje. Anne Hathaway är bra i huvudrollen, och jag gillade hennes karaktär och den småstadskänsla man bygger upp. Tyvärr är det de psykologiska aspekterna som är filmens svagaste del, och som metafor känns den ansträngd och på gränsen till moraliserande (jag var dock rädd för att den skulle tippa över betydligt mer än den gjorde). Jag har en känsla av att det är den delen som filmskaparna själva mest av allt ville lyckas med, så på så vis är det väl inget bra omdöme. Jag såg hursomhelst det här mer som originell underhållning, och där gillade jag vad jag såg
Nintendo64
2017-08-03
Potential som slarvas bort rätt rejält men trots allt rätt ok.
ShenLong
2017-07-16
den verkade bra på trailern
choklatchip
2017-07-10
Oj vad jag hade velat hjälpa till med manus och utveckla och förändra en del. Filmen har verkligen potential men förutom logik så saknar den också en hel del i karaktärsförklaringar och utveckling.
PeterTheW
2017-05-11
Småkul idé, utförandet svävar något - blir lite menlös på nåt vis?