2.7

Combat Shock

Frankie är en vietnamveteran som lider av visioner från kriget samtidigt som han försöker skaffa pengar till sin fru och sitt gravt deformerade barn. Pressen på Frankie ökar och hans antal alternativ krymper stadigt.

Originaltitel Combat Shock
Alternativ titel American Nightmare
Regissör Buddy Giovinazzo
Manus Buddy Giovinazzo
Genre 80-tal, Drama, Krig
Skådespelare Ricky Giovinazzo, Veronica Stork, Mitch Maglio, Asaph Livni

jcoke88
2019-03-06
Tillägg: litet som Eraserhead, fast bättre.
jcoke88
2019-03-06
Bästa soundtracket jag hört, alldeles magiskt. Mycket underhållande film. Surrealistiskt och deppigt så det förslår samtidigt som man skrattar högt flera gånger genom filmen.
CinemaStrange
2015-09-23
Vilken formlö sfilm som en lerpöl och alla ljudeffekter lyfter precis inte upp filmen heller, ett riktigt fiasko precis som lerklumpen till bebis.
JoeL431
2014-07-02
Stark 3:a, plågsamt att se på. Just för verklighetsanknytningarna.
2014-04-15
Lågbudget, men med alla de rätta ambitionerna. Störd och ohälsosamt deprimerande krigsdrama. Dystert och äckligt, men samtidigt riktig bra.
Ondskapt
2014-02-24
Musiken fick mig att vilja kasta fjärrkontrollen i TV:n ett flertal gånger, vad tänkte dom där? I övrigt en extremt medioker och ful film som inte överhuvudtaget lyckas med att vara underhållande eller dyster (som den vill) utan blir ett misslyckande istället. Trist.
Jocke_eriksson
2013-03-22
Bra och obehaglig film. Mycket dyster film som onekligen har sina starka scener medan vissa scener är betydligt sämre.
Kimchi
2013-03-10
Riktigt deprimerande film. Svårt att bestämma mig om den är mästerlig eller kass...hmm. Oavsett var den stark och berör.
Screwface
2012-10-25
Mörk, sorglig, plågsam. Detta är em film du ska se om du mår dåligt, eftersom du knappast kan ha det så jävligt som stackars Frankie. Med sin hiskeligt jobbiga fru och muterad unge med ett skrik som jag aldrig glömmer. Men livet på botten är väl så här illa. Filmen är och ett tidsdokument över en del av New Jersey som ser helt annorlunda ut idag.
Greigh
2012-08-20
Blev mycket berörd av den denna filmen. Kände mig deprimerad i flera dagar efteråt. Riktig post-war drama när den är som bäst. Måste tillägga att detta INTE är en Troma-film. Dom har bara hjälpt till att producera filmen via Troma Entertainment, men det är långt ifrån en Troma-film innehållsmässigt. Detta är en seriös film!