2.5

Come Play

Oliver är en ensam ung kille som inte känner sig som någon annan. Han längtar efter att få en riktig vän och söker tröst och tillflykt i sin mobil och sin surfplatta, hans två ständiga följeslagare. När en mystisk varelse använder Olivers apparater mot honom för att bryta sig in i vår värld måste Olivers föräldrar kämpa för att rädda sin son från monstret bakom skärmen.

Originaltitel Come Play
Alternativ titel Larry
Regissör Jacob Chase
Manus Jacob Chase
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Skådespelare Azhy Robertson, Gillian Jacobs, John Gallagher Jr, Winslow Fegley, Jayden Marine, Gavin MacIver-Wright, Rachel Wilson, Alana-Ashley Marques

Engravadlax
2020-11-29
Väldigt humoristiska scener med sticky hand-leksaken i inledningen, kan tänka mig att Jacob Chase själv kan ha haft barn för inte så länge sedan och minns hur absurd den är. Det är en ganska välgjord film, bra regi, reko barnskådisar, men inte speciellt läskig. Känns som Stranger Things eller en barnfilm till sin ton. En skaplig regissör och manusförfattare med en otillräckligt mörk fantasi för genren?
amam
2020-11-08
Helt okej produktionsvärde och skådisarna gör sitt bästa med det de har att jobba med men filmens största svaghet är det halvkassa manuset och mediokra regi. Ofta pinsam dialog, malplacerade komiska scener och styltigt budskap i klass med "phones are bad". Stark tvåa.