1.7

Coming Home for Christmas

Lizzie Richfield har nyligen blivit både singel och arbetslös. Hon tar en position hos familjen Marley som ansvarig för skötseln av det stora släktgodset, Ashford, som Robert har beslutat ska säljas. Julen närmar sig och en sista bal ska hållas. Kan Lizzis avväpnande charm och kärlek till julen föra in lite välbehövlig värme i deras liv? Och är det Kip eller Robert som hennes hjärta bultar lite extra för?

Originaltitel Coming Home for Christmas
Regissör Mel Damski
Manus Nina Weinman
Genre 2010-tal, Romantik
Skådespelare Danica McKellar, Neal Bledsoe, Andrew Francis, Lindsay Maxwell, Paula Shaw, Andrew Kavadas, Brenda Crichlow, Chelan Simmons, Rebecca Staab, Beckham Skodje, Christian Convery, Scott Perrie, Tosca Baggoo, Roz Murray

Asmorod
2018-12-20
Groteskt kass.
ulpe01
2017-11-25
Det mest utmanande med att lägga in såna här filmer (förutom att faktiskt genomlida dem) är att översätta handlingen från IMDB till begriplig svenska utan att låt cynismen ta överhanden. Filmen följer samma mall som de andra filmerna i genren. Påminner om "Sabrina", med "tråkig" äldre bror och vildare (roligare) lillebror som båda faller för samma kvinna. Oförargligt.