2.8

Compliance

När en föreståndare på en snabbmatsrestaurang blir uppringd av en polisman om en av hennes anställda får det förödande konsekvenser.

Originaltitel Compliance
Regissör Craig Zobel
Manus Craig Zobel
Genre 2010-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Dreama Walker, Ann Dowd, Pat Healy, Bill Camp, Philip Ettinger, James McCaffrey, Ashlie Atkinson, Stephen Payne, Nikiya Mathis, Ralph Rodriguez, Amelia Fowler, Desmin Borges, Raymond McAnally

philipmarlowe
2019-05-20
Intelligent.

2017-08-20
Det här lär ha hänt på McDonalds. Väldigt bra film.
DukeIgthorn
2017-02-02
Jag håller med er som tycker att händelseutvecklingen är osannolik och att folks agerande inte är trovärdigt. Men om man läser på Wikipedia om "The Mount Washington scam" så inser man att filmmakarna har varit ytterst noggranna med att följa detaljerna från det verkliga händelseförloppet. Att denna osannolika historia är en så pass trogen återgivelse av vad som faktiskt hände gör att jag höjer betyget till en trea. Helt absurt faktiskt.

2016-12-07
Perverst!
Brouhaha
2016-01-01
Vem tyckte på allvar att det var en bra idé att göra en film om en busringning? Extremt frustrerande film. Callar dessutom bullshit på "true events". På listan över saker som aldrig hänt ligger det här högst upp. Gör man sig dessutom besväret att läsa reviews på IMDb finns det folk som kallar det här för en "viktig" film. Det är det inte, det är en jäkla skräpfilm. Är man mentalt handikappad kommer ingen mängd filmer att hjälpa en.
Maduson
2015-12-05
Helt jävla otroligt att det här har hänt på riktigt. 70 gånger. Fan vad förbannad man blir på hur imbecilla människor det finns.
2015-11-24
Det är svårt att acceptera att detta verkligen har hänt i verkligheten. Att folk kan vara så extremt puckade. Det måste fattas detaljer i hur saker och ting gick så långt. Men redan från början så blir jag mer irriterad på hur puckade folk är mer än jag blir engagerad och gripen av det som händer. Irritation är ingen bra upplevelse, därav underbetyg.
kirseberg
2015-10-03
Trots att karaktärernas tilltro för polisen kan ses som överdriven kvarstår faktum att det förekommer sådant här fullkomligt naivt förtroende för dem hos många korkade och svagsinta. För mig kröp det i kroppen av obehag och det är sällan på senaste en film fått mig att känna så, därför delar jag den här gången ut en fyra.
kanemura
2015-09-26
Första timmen är finfin men sedan tycker jag det spårar ur och jag har litet svårt att köpa att ALLT i filmen hänt på riktigt.
Linan
2015-07-21
Sjukt att detta är en dokumentär