2.7

Computer Chess

Komedi som utspelar sig på 80-talet och handlar om en schackturnering mellan män och datorer.

Originaltitel Computer Chess
Regissör Andrew Bujalski
Manus Andrew Bujalski
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Wiley Wiggins, Patrick Riester, Gerald Peary, Myles Paige

KimEkberg
2016-04-29
gillar att den är konstig, att bildkvaliteten är som den är. lite sunkig på nåt vis, konstiga skådisar, och det är ju också både bra och dålig. hade nog uppskattat om den var ännu mer torftig.
Robkiller
2016-02-06
En fejkdokumentär om datorschack på tidigt åttiotal... är väl egentligen bara de tekniska bitarna som är lite intressanta.. i övrigt är det för mycket flum för att det ska hålla intresset uppe.
RobinF
2014-07-14
Jag gillar den här filmen. Den bygger på en väldigt bra idé och vissa scener är helt briljanta. Problemet känner jag är att filmen har alldeles för många långa och utdragna scenen som inte tillför något. Den hade fungerat perfekt som en kortfilm och ett gäng män som vill spela schack med sina datorer
Ondskapt
2014-06-22
Högst märklig film som fascinerar djupt.
CaptainAwesome
2014-05-30
Jag gillar den tidiga persondatorns historia och inte minst diskussionen om A.I vs. Mänskligheten. Ibland är filmen just intressant därför och komisk med hjälp av de nördar som samlats här. Inspirationen från filmen "Pi" är påtaglig, obehaglig surrealism i drivor, en del scener är bara märkliga moment som inte tillför något.
egoman
2014-01-23
Börjar mycket bra, men är för lång och spårar ut i absurditeter mot slutet.
indygrinder
2013-12-30
Första halvtimmen är riktigt, riktigt bra. Sista timmen är riktigt, riktigt seg. Det blir för överdrivet. Annars en välgjord mockumentär som hade tjänat på att vara 45 minuter lång.
hestret
2013-12-28
Häftigt gjord film med härlig produktion. Gillar humorn inledningsvis, men sedan tappar filmen mig tyvärr när det börjar bli lite för crazytown. Och jag gillar ändå konstiga saker, men det här blev mest knäppt. Men ändå en udda upplevelse på ett bra sätt utan att vara nära att vara en favorit. Betyget blir en svag medeltrea (61/100)
cm_rollo
2013-11-14
Skön första halva men tappar sen farten tyvärr. Rätt mycket roliga scener ändå dock.
paninaro
2013-11-12
Kul idé, väldigt nördigt och med en handfull scener som är riktigt roliga, främst mot slutet. Extremt ojämnt är det dock och i slutändan så bär det sig inte alls sett till helheten.