2.8

Con Air

När Cameron Poe dödar en berusad man utanför en bar för att skydda sin fru, sänds han till fängelse i åtta år. Medan han sitter av sitt straff föder hans fru en dotter och Cameron börjar brevväxla flitigt. Han väntar tålmodigt och blir till slut frisläppt och får ta flyget hem. Men flygplanet han skall åka med har just den här dagen väldigt speciella passagerare: några av landets absolut farligaste brottslingar.

Originaltitel Con Air
Regissör Simon West
Manus Scott Rosenberg
Genre Thriller, Kriminalare, Action, 90-tal
Skådespelare Steve Buscemi, John Malkovich, John Cusack, Ving Rhames, Nicolas Cage, Colm Meaney, Monica Potter, M C Gainey, Danny Trejo, Mykelti Williamson, Rachel Ticotin, Nick Chinlund, Dave Chappelle, Steve Eastin, Renoly Santiago, José Zúñiga, Jesse Borrego
Betygsantal 19622

Pentothal
2018-12-17
Precis lika dålig som jag minns den.
2018-03-07
Dålig film, men rätt kul. Måste se om den!
2017-10-11
Underhållande
snubbel
2017-08-01
...oj... ...då...
yrkeschaufföre
2017-05-29
Cage som Cage! Det är som om han spelar rollen som sig själv som spelar en karaktär. Men en sån här film kan ju knappast bli riktigt dålig, den levererar ju vad som förväntas.
Biberkolben
2016-09-19
Fantastiskt lökig film med Nicolas Cage i sin mest hisnande frisyr någonsin. Se den!
jopjop
2016-08-12
Underhållande, men det kan inte bli mer än en tvåa.
Ihsahn
2015-07-30
Om inte slutet hade varit så överdrivet så hade det blivit en trea - främst på grund av bra birollsinnehavare
Dutch
2015-07-14
En jättesnäll bov möter ett gäng riktigt elaka bovar ombord på ett uråldrigt flygplan, ett hisnande äventyr, missa inte detta!
Snåm
2014-12-25
Herre jesus. Hur många actionfilmer går det att klämma in i en actionfilm?