2.7

Death Rage

Yrkesmördaren Peter har börjat ett nytt liv. Sedan hans bror blev mördad beslöt han att säga adjö till all form av kriminell verksamhet. Ett gangstersyndikat vill ha honom att oskadligöra en icke önskvärd person. Peter nekar men lystrar till när han får veta att personen är densamme som mördat hans bror... Dags för ett sista jobb för Peter med andra ord.

Originaltitel Con la rabbia agli occhi
Alternativ titel Anger in His Eyes, Gli Indesiderabili
Regissör Antonio Margheriti
Manus Guy Castaldo, Don Gazzaniga
Genre Action, Thriller, 70-tal
Skådespelare Yul Brynner, Barbara Bouchet, Martin Balsam, Massimo Ranieri, Giancarlo Sbragia, Sal Borgese, Giacomo Furia

Rele
2022-07-20
En hyfsad Action. Yul Brynner spelar bra i sin roll som yrkesmördare. Storyn är inte så bra redigerat men jag ger ändå en svag trea.
dudson
2018-12-18
Trött och segdragen rulle man förväntar sig mera av. Själva storyn ät kass. Nåväl lite agent klass finns väl i sörjan. Men fan inte mkt mera. 2+
Raimo_1985
2014-04-25
Hårdkokt crime med Yul Brynner. Andra filmen jag ser med denna hårdaste hårding. Tyvärr kokar ägget lite för länge och mot slutet spricker det. Jag säger till min sambo "händer det jag tror nu blir det en trea" och det hände. Det blev bara för löjligt hårt.
2009-05-19
Tuff eurocrime med en alltid lika bra Yul Brynner. Margheriti står för regin och då vet man oftast vad man får, även om han står tillbaka lite här
MaraJade
2007-04-12
Ok film. Yul Brynner är tuff i rollen som hämnande lönnmördare.
Bomkia
2007-03-03
Helt ok gangsteraction. 3-
3DDaniel
2007-02-20
en valig snutfilm som inte är något särskilt.
Dele
2007-01-28
Jovars.
Docklands
2006-08-19
Måste vad bland det sämsta skiten jag köppt, tack å lov kostade den intem era än 4:50Sek på DVD, hade vart mer värat å lägga till 50öre köpa en burkcola på videobutiken för det =)
tilapia
2006-05-11
Tyckte den här rullen var betydligt bättre än sitt rykte, tight 70-tals pang-pang med snyggt foto, härliga miljöer och fullt fräs från början till slut. Yul Brunners enorma coolhet bär ensam upp filmen från bra till en höjdare. Att sedan De Angelis-brorsorna knåpat ihop ett av sina bästa scores (synth blandat med nåt jag inte kan beskriva bättre än grekisk snutfunk) skdar ju inte heller. Coolaste repliken (efter att maffians henchmen fångat Peter): "-If I were you, I'd shoot" "-But you're worth twice as much alive" -"If I were you I'd still shoot".