2.1

Conan the Barbarian

En resa som inleds som en personlig vendetta för den fruktade krigaren förvandlas snart till ett episkt slag mot rivaler, monster och omöjliga odds när Conan inser att han är det enda hoppet för att rädda nationerna från övernaturlig ondska.

Originaltitel Conan the Barbarian
Alternativ titel Conan 3D
Regissör Marcus Nispel
Manus Sean Hood, Thomas Dean Donnelly, Joshua Oppenheimer (I)
Genre Äventyr, Action, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Jason Momoa, Stephen Lang, Rachel Nichols, Ron Perlman, Rose McGowan, Bob Sapp, Leo Howard, Steven O'Donnell, Nonso Anozie, Raad Rawi, Laila Rouass, Saïd Taghmaoui, Milton Welsh, Katarzyna Wolejnio, Borislav Iliev, Nathan Jones

2019-03-20
Nja, jag är ju ganska svag för fantasy men denna nja..
2019-01-04
Till att börja med så blir jag ändå lite glad av detta, jag påminns om hur mycket jag ändå tycker om fantasy-filmer så även om detta är dåligt så underhålls jag till en början. Men allt eftersom blir det allt tråkigare och försöket till att ha någon uppdaterad charmig 80-tals macho sexism funkar verkligen inte alls. Filmen blir verkligen astråkig vartåt det lider och trots en väldigt snällt trevlig tvåa som första halva så landar filmen till slut på en etta ändå.
2017-10-24
Hanness
2016-05-30
Oerhört fånig, till och med att valfritt studentspex är bättre.
Rele
2016-05-29
En dålig Conan film. Jag ger en etta.
origC-J
2016-04-02
Håller med om att Momoa faktiskt inte är helt värdelös som Conan. Men filmen som helhet saknar motsvarigheter till den absurda, excentriska genialitet som gjorde originalet så bra: ingen Arnold, ingen John Milius, James Earl Jones, Basil Poledouris... Det var otroligt att det gick en gång, och när man försöker göra en större version var det ju kört från början...
cannibalrice
2016-03-05
Ta tillbaka Arnold. De här försöken på att göra seriös film av Conan är tråkiga bortom tråkighet.
Brouhaha
2015-12-26
Får ändå ge den en svag 3'a, hur mycket det än finns att klaga på. Det absolut största problemet var givetvis Momoa. Om de nu skulle ha någon utan karisma i huvudrollen kunde de i varje fall ha valt någon som var lite biff. Men de finns många trevliga biroller, så det blir ändå rätt trevligt. Lang, Nichols, the black guy, infödingen osv osv. Hade det varit lite mer naket och lite mer våld hade den nog kunnat få ett högre betyg, kändes som om det var något som saknades i den här filmen.
Engravadlax
2015-04-16
Idealistisk slavbefriande Kånan. Coenan. W/e. Jason Mamoa ser inte lika imponerande ut som Arnie, men han spelar inte heller lika dåligt. Ändå blir jag besviken. Visst, det är blodigt, men som originalet är väl våldet inte alls bättre än i annan film släppt under samma period. Tycker inte heller att Mamoa är lika respektingivande som Arnie, inte lika obekymrad och trygg i sig själv; han skrattar inte när han krossar sina fiender; han ser antingen tjurig ut hela tiden, eller så flinar han föraktfullt. Inte jättealfa. Inte jättealfa alls.
F-M-J
2015-01-30
När jag såg 'Texas Chainsaw Massacre' tändes ett hopp för mig sett till regissören Marcus Nispel. Därefter har jag aldrig tagit mig an någon av hans senare kreationer. Detta blev nummer två och besvikelsen går inte att förneka. I stora drag är det en orgie i forntida krigsscener. Svärd slingas, nakna bröst exponeras och handlingen uteblir. Kan inte ge filmen godkänt, även om produktionen håller relativt hög kvalité.