2.6

Concussion

När Abby träffas i huvudet av en baseboll som hennes son råkar kasta förändras allt. Hennes fru, hemliv och karriär känns plötsligt meningslösa och Abby börjar istället jobba som prostituerad för kvinnor.

Originaltitel Concussion
Regissör Stacie Passon
Manus Stacie Passon
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Robin Weigert, Maggie Siff, Johnathan Tchaikovsky, Emily Kinney, Laila Robins, Ben Shenkman, Janel Moloney, Julie Fain Lawrence, Kate Rogal, Funda Duval, Claudine Ohayon

HerrNenne
2020-09-05
Ganska intressant film som tyvärr till slut inte tar sig någonstans. Pyser lite. Som livet.
2018-02-27
Nja, men funkar att se..
Litsne
2017-09-23
Filmen var inte alls som jag trodde av beskrivningen. Jag hade förväntat mig någon abrupt personlighetsförändring i filmen. Istället handlade den om hur människor är uttråkade på sina normala liv. Inte bara huvudpersonen utan hennes kunder också. Jag funderade ett tag på en 4:a, men på något sätt når den inte riktigt dit. 3+.
2017-01-18
Konstig film som jag knappt minns öht trots att det bara var 2 veckor sedan jag såg den.
Almgren
2016-08-27
Välspelad, med bra naturlig dialog. Hade väntat mig någonting i stil med Regarding Henry angående hjärnskakningen, men den tjänade till absolut ingenting, förutom att vara en kass öppningsscen. Några enstaka bitar sticker ut som väldigt bra, men överlag är det en intressant historia som blir väldigt endimensionell och intetsägande när den enda konflikten i filmen är de egna känslorna hos huvudpersonen, som vi aldrig lär känna på djupet.
Tatty
2015-08-02
Filmen var inte dålig men inte bra heller. Lagom seg och långtråkig.

2014-05-20
Likte denne
Zipper
2014-05-05
Hjärnskakningen som katalysator fungerar inte eftersom man inte känner till huvudkaraktärens liv innan. Hennes olika val verkar mest bero på att hon är otroligt otillfreds med livet på alla plan. Tyvärr brister filmen i att ge insikt i karaktären och hennes omgivning. Annars, intressant och kul att se någonting så pass normbrytande som en prostituerad lesbisk hemmafru.

2014-05-03
Inte speciellt bra eller givande film. Regidebut. 3/10.
SUKOF
2013-11-28
Skönt att se en annan utgångspunkt än heteronormen. Snyggt foto men man kom inte någon karaktär nära.