1.9

Coneheads

Utomjordingarna Beldar och Prymatt har av misstag strandat på jorden och försöker skapa sig en tillvaro.

Originaltitel Coneheads
Regissör Steve Barron
Manus Dan Aykroyd, Terry Turner, Bonnie Turner, Tom Davis (I)
Genre Komedi, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Jane Curtin, Michelle Burke, Dan Aykroyd, Michael McKean, Phil Hartman, Jason Alexander, Adam Sandler, Chris Farley, Michael Richards, Sinbad, David Spade, Eddie Griffin, Joey Lauren Adams, Parker Posey, Kevin Nealon, Ellen DeGeneres

Misslovemovie
2019-07-21
Stundtals väldigt roligt men spårar ut lite på slutet. Många kända ansikten dyker upp!
2019-01-07
haha, har jag verkligen missat denna? Nåja, en riktigt kass klassiker som tyvärr får en etta i betyg...
2017-10-23
ouimadame
2017-07-19
Skööön!
2016-10-19
Jag såg den här på VHS när jag var liten och då tyckte jag inte om den över huvud taget. För några veckor sen bestämde jag mig för att se om den och nu gillar jag den faktiskt. Klockren humor, skön story och bra skådespelare!
2015-08-16
Många skådisar och komiker jag gillar, men den här filmen är verkligen alls min typ av humor överlag. Har sina bitar. Men blä.
Djason
2015-02-26
Lite smårolig men mest bara jäkligt barnslig.
KyLLo
2014-12-28
Äggformade masker och tillgjorda röster är i mitt tycke inte underhållande i sig. Att den sedan utspelar sig bland annat hos tandläkaren och på en förlossning känns mest motbjudande. Därför ställer det extra höga krav på att replikerna är intressanta. Det är också charmigt emellanåt, men håller inte i längden. Många på Filmtipset totalsågar den, men känner jag medlemmarna rätt så hade den haft FT-betyg tre med Jim Carrey i huvudrollen. En svag tvåa.
ziferN
2014-11-08
Något underhållande är det men samtidigt riktigt dum, inte det minsta rolig och helt ologisk. Som att alla de vanliga människorna inte ifrågasätter deras utseende med mer andra luckor, dock är det lite kul att det är många kända ansikten i filmen. Men detta är verkligen inte bra, inte alls.
NoWireHangers
2014-04-11
Med lågt ställda förväntningar var den oväntat kul. Aykroyd gör en riktigt rolig insats.