2.9

Confession of Pain

En rik mecenat blir offer för ett ohyggligt mord i sitt palatsliknande hem. Hans svärson, privatdetektiven Hei, försöker lösa fallet och tar hjälp av sin gamla kollega Bong. Hei och Bong upptäcker snart att ingenting är som det verkar vara.

Originaltitel Seung sing
Regissör Alan Mak Siu-fai, Andrew Lau Wai-keung
Manus Felix Chong
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Takeshi Kaneshiro, Tony Leung Chiu-wai, Shu Qi, Chapman To, Xu Jinglei

Skapad 2019-11-18 av Andy_B
Efter filmen var det en kompis som snappade upp en jämförelse någon i publiken gjort mellan ”Confessions Of Pain” och de svenska Beck-filmerna. Kompisen min envisades med och menade att det är b...   Läs mer »

Zebulonm
2017-03-05
En riktigt bra film.

2014-10-20
Välgjord film men den slutade vara spännande väldigt tidigt i filmen. Stark 2a i betyg!
niljoh
2012-08-24
Seg
Gröne_Orm
2011-08-30
Som andra varit inne på ett magnifikt foto, och skådisarna är mycket bra. På det stora hela en flink produkt men inte särskilt spännande.
PeterBeer
2011-06-24
Mycket märkligt och irriterande att man får veta det man får veta så tidigt
hsimpson
2010-12-24
Toksnygg, bra musik, bra skådespelare. Intressant historia som dock inte alltid håller. Lite väl röriga hopp vid ett par tillfällen, och filmen känns lång trots att den egentligen inte är det. Stabil trea.
Halvapriset
2010-03-15
haha! älskar att det berättas typ 10 historier hullerombuller, slutscenen är magisk.
GinNTonic
2009-08-01
Trist, seg och ointressant.
Almgren
2009-08-01
Mycket intressant.
mingping
2009-04-19
Helt sjysst polisthriller, inte det sämsta jag sett och inte det bästa heller, men helt lagom underhållande.