3.1

Confidence

Den smarte svindlaren Jake och hans team har precis lyckats lura en stor summa pengar av den naive Lionel Dolby. Men när en av Jakes män kallblodigt avrättas visar det sig att Lionel inte var vilket offer som helst, utan anställd som revisor hos den excentriske gangsterbossen Winston King. King vill givetvis ha sina pengar tillbaka och Jake tvingas iscensätta sitt största svindleri någonsin för att inte själv hamna på Kings dödslista.

Originaltitel Confidence
Alternativ titel CONfidence
Regissör James Foley
Manus Doug Jung
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Edward Burns, Rachel Weisz, Andy Garcia, Dustin Hoffman, Morris Chestnut, Luis Guzmán, Paul Giamatti, Leland Orser, Louis Lombardi, Donal Logue, Tommy 'Tiny' Lister, John Carroll Lynch, Robert Forster

Skapad 2019-12-05 av Kiril
Jake Vig försörjer sig med att, tillsammans med sina kompanjoner Al, Gordo och Miles samt de två korrumperade poliserna Whitworth och Manzano, blåsa folk på pengar. Under den senaste kuppen, som ...   Läs mer »

Skapad 2019-11-29 av ontherocks
Vart ska man börja? Jake Vig är en fulländad bedragare som tillsammans med sina kumpaner lurar skjortan av allt och alla. En dag blåser han dock fel person, The King och efter att en av hans egna ...   Läs mer »

dudson
2021-04-21
Njaee. Gick väl att se-igenom.. Men man tappar intresset redigt snabbt. Allt är för sabla rörigt/ofukuserat rakt av. Sen känns det att tidens tand har varit framme & gnagt en del,, .Det som väger upp ändå, är givet Burns grymma insats. Samt att se herr. Garcia drägga ner sig## film-efter-film. WtF-hände med den geniala aktören..?
ulpe01
2017-09-08
Vet inte hur jag kan ha missat den här hittills, vet att jag ville se den redan när den kom ut för 14(!) år sedan. Älskar ju genren och en del av mig gillar hur den här storyn berättas, medan en annan del av mig suckar högljutt. Bra skådisar, hade glömt att Paul Giamatti var med i gänget. Tyvärr förutsägbart, men ändå underhållande.
mr_magi
2015-07-10
Stundtals riktigt underhållande! Burns briljerar
2015-01-20
Jag är svag för dessa con-filmer som lyckas samla en respektabel och kompetent rollista. Inledningsvis dras jag med och känner att detta kommer bli något riktigt bra och underhållande. Tyvärr blir berättandet och historien fattigare och fattigare ju längre in i sin speltid och filmen blir mest en film som bevisar att det inte bara räcker med bra skådespelare för att skapa något sevärt. Ingen förlust för en engångstitt men som helhet är detta lättglömt och inte någon höjdpunkt för någon inblandad. 3-
Bumsi
2013-02-26
Den når inte hela vägen fram. Jag är dock en sucker för denna typ av filmer.
conbe755
2013-02-22
Skön con-film.
Redfield4ever
2012-11-21
Börjar bra, med ett skönt tempo och ganska intressant upplägg rent tekniskt. Men snart blir filmen allt mer standard i sitt berättande och även fast det aldrig blir tråkigt så är filmen inte någonting som överraskar eller direkt imponerar så det blir en ganska stabil trea som slutbetyg.
Grillo
2012-11-03
Ganska skön och underhållande con-film men inget direkt speciellt. Höll mitt intresse men jag förväntade mig sluttwisten hela tiden.
WaldoTrumbull
2012-01-03
Standardblåsning. Bra skådespelare över lag, välskrivet manus, bra musik, men tyvärr väldigt förutsägbar.
Qhunden
2011-11-03
Usch, den här stängde jag av. Ful och ointressant från start och jag gillar ändå såna här filmer. Se Hustle istället, brittisk tv-serie i samma genre i betydligt högre klass.