Connected

Grace blir kidnappad och inslängd i en öde träbod där den enda länken till världen är en sönderslagen telefon. Ingenjör som hon är, lyckas hon laga telefonen för att ringa slumpmässiga nummer och kommer slutligen fram till Bob, en misslyckad inkasserare som aldrig gjort något vettigt i sitt liv och vars enda mål den dagen är att träffa sin son innan han lämnar Hongkong.

Originaltitel Bo chi tung wah
Regissör Benny Chan Muk-sing
Manus Alan Yuen, Benny Chan Muk-sing, Bing Xu
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Nick Cheung, Louis Koo, Fan Siu-wong, Liu Ye, Eddie Cheung Siu-fai, Barbie Hsu

Hindsight
2012-12-29
hahahah alltså herregud, ska man skratta eller gråta? Eeeeeextremt ostig "actionfilm". Satt mest och skrattade åt karaktärerna. Att kalla dem för ens endimensionella är att förstora upp deras djup. "elakingar" som spärrar upp ögonen och skrattar ondskefullt, kvinnor i nöd som inte ens får någon egentlig plats i storyn utan mest ska vara snygga. Denna film var verkligen inte mycket att hänga i granen. Särskilt dess "biljaktscener" var en i det närmaste vimelkantigt stor källa till skratt. likaså hur karaktärerna inte tycks känna av skottskador. Eller för den delen hur det uppenbarligen är ok att vandalisera lika mycket som i en Michael Bay rulle endast pga. en kidnappning.
niebaotan
2010-08-27
Lite förutsägbar och ostig men annars schysst popcornunderhållning på hederligt Benny Chan-manér! Liu Ye är duktig som bad-guy och övriga skådespelare håller klart godkänd kvalitet.
sickan2
2009-03-05