2.8

Contraband

Chris Farraday är en före detta smugglare som har lagt det kriminella livet bakom sig. Men när hans svåger blir skyldig en knarklangare en stor mängd pengar tvingas han bege sig till Panama för en sista smuggling.

Originaltitel Contraband
Regissör Baltasar Kormákur
Manus Aaron Guzikowski
Genre Drama, Kriminalare, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Kate Beckinsale, Caleb Landry Jones, Ben Foster, Giovanni Ribisi, Lukas Haas, Michael Beasley, J K Simmons, Diego Luna, David O'Hara, William Lucking, Robert Wahlberg, Ólafur Darri Ólafsson, Viktor Hernandez, Jaqueline Fleming, Connor Hill

deswhip
2017-12-31
Ok actionrulle. Storyn brister lite i trovärdighet, vilket är synd. På plussidan tycker jag filmen är väldigt välcastad med bra/coola karaktärer som följd. 3-
2017-10-25
Bomkia
2017-02-01
Duglig liten actionrulle. Värd en titt en tråkig söndagseftermiddag. 3a.
snurr
2016-10-02
Spännande, bra nerv och flera bra skådespelare. Gillade särskilt han som spelade kaptenen. Snyggt foto och vill gärna se fler filmer med Mark Wahlberg.
Rele
2016-10-01
En film med action, men dålig. Manuset och regin hade väldigt stora svagheter. Jag ger en tvåa.
Bullen84a
2015-06-29
Sevärd
2015-01-14
Filmens första halva, ca 55 min, var ett sådant sömnpiller att jag slocknade någonstans där. När jag dagen efter återupptog filmtittandet så upptäckte jag dock en andra halva som faktiskt hade ett visst driv i sin historia och så bjöd på action och spänning. Det blir dock aldrig bra, inte ens i närheten. Jag blir också sur över att se skådisar, jag gillar, som Ben Foster, Giovanni Ribisi och Kate Beckingsale spela roller där deras förmåga nästan helt slarvas bort.
LucaToni
2014-11-16
Bra i sin genre. Mycket nära en trea.
Djason
2014-07-21
Spännande och helt klart välgjord actionfilm men absolut inget nytt. Bra skådisar där flera skådisar har gjort liknande roller förut så de kan sin sak.
celec
2014-05-19
kasst foto annars rätt ok.