2.1

Cool World

Serietecknaren Jack sitter i fängelse och hans liv rubbas ordentligt då han börjar teckna en tvådimensionell fantasivärld, Cool World. Efter frigivningen får hans skapelse eget liv.

Originaltitel Cool World
Regissör Ralph Bakshi
Manus Mark Victor, Michael Grais
Genre Komedi, Animerad, Action, Fantasy, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Gabriel Byrne, Brad Pitt, Kim Basinger, Michele Abrams, Deirdre O'Connell, Janni Brenn, Carrie Hamilton, Paul Ben-Victor, Charles Adler (röst), Candi Milo (röst), Michael David Lally (röst), Jenine Jennings (röst), Maurice LaMarche (röst), Joey Camen (röst), Gregory Snegoff (röst)

Starkbröl
2023-03-11
Några stora skådisnamn och extremt hög kvalitet + fantasi vad gäller animationerna kan inte dölja att det här spektaklet helt saknar story -- i likhet med förvånande många andra Bakshi-verk.
2021-06-09
Jävligt märklig och jag uppskattar lite att den är så annorlunda. Men inte nog för att vara mer än dålig.
JPerlie
2020-05-11
Om jag kunde skulle jag ge den minus fem.
2019-04-29
hm, Va?!!!
2017-08-05
Vad sjutton ska det här föreställa?
2014-12-31
Någon form av erotisk Roger Rabbit. Påfrestande!
sunvalley
2014-11-30
Vill gilla den mer än jag gör. Visst är det kul att se en ung Brad Pitt tampas med tecknade figurer, men hela filmen känns som en lamare och mer sexistisk (!) kopia av Who Framed Roger Rabbit.
beyonder
2013-06-27
Så jävla snygg, så jävla ologisk story.
Kaeru-Dea
2013-06-02
Nej. Nej, nej, nej! Hade jag kunnat ge den minuspoäng hade jag gjort det.
MaxMackan
2013-01-27
Inte fy skam, hade varit oerhört intressant att se Bakshis original-vision, för det finns potential här. Nu blir det mest ett Määh.