Cop Land

När en konstapel hålls ansvarig för en våldsam olycka börjar polischefen Heflin själv undersöka fallet, och han upptäcker att allt inte är som det först ser ut.

Originaltitel Cop Land
Regissör James Mangold
Manus James Mangold
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Ray Liotta, Harvey Keitel, Annabella Sciorra, Robert De Niro, Robert Patrick, Sylvester Stallone, Cathy Moriarty, Janeane Garofalo, Michael Rapaport, John Spencer, Peter Berg, Paul Calderon, Edie Falco, Frank Vincent, Noah Emmerich, Arthur J Nascarella

BarryHero
2021-05-04
Imponerande rollista och härliga New York-miljöer. Roger Ebert har dock skrivit en bra recension som jag i stora delar håller med om. Filmen har lite för många fokus, karaktärer, och sidohistorier vilket gör att tempot känns väldigt högt under de 104 minuterna och ibland undrar man vad vissa karaktärer ens gör i filmen. Den hade mått bra av antingen en längre speltid eller delats upp i fler delar. Har i ärlighetens namn lite svårt för Stallone i denna nedtonade roll när man i vanliga fall är van med honom som en stor actionhjälte. Filmen försöker vara en Scorese men har en bit dit.
2021-04-27
Sämst!!! Den här var väl inge bra heller!!!
Raimo_1985
2019-01-21
Jag har sett den här mer än de flesta filmer och jag tycker bara den blir bättre för varje gång.
HerrNenne
2017-06-05
Bra tempo och skådespelarinsatser. Känns nästan lite kort och som om den inte innehåller så mycket ibland.
2016-11-19
Såg denna film på VHS under början av 00-talet och då tyckte jag den var väldigt bra. Har dock inte sett den sen dess och jag vet inte vad jag skulle tycka om den idag.
Jamesa
2016-04-18
Faktiskt mycket bra film.
Nintendo64
2016-02-25
Bättre än väntat!

2016-01-26
Mycket bra ensembleskådespeleri där jag sögs in i karaktärerna och helt glömde bort skådespelarna bakom. Magnifikt bra slut i bästa Bronson-stil.
Solidus
2014-11-18
Välskriven handling som lyfts upp av professionella skådespelare, speciellt från herr Stallone. Han bär filmen på sina axlar och visar vilken kompetent skådespelare han är. Why is it that you never got married Freddy? All the best girls were taken.
Gigi1943
2014-11-14
Orkade inte ens se slutet, meningslös film, på gränsen till larvig.