2.5

Copshop

På väg genom Nevadaöknen i en sönderskjuten bil, kommer den sluga bedragaren Teddy Murretto på en desperat plan för att gömma sig från lönnmördaen som är ute efter honom. Han ser till att hamna i fängelse. Men fängelset kan inte skydda honom särskilt länge.

Originaltitel Copshop
Alternativ titel Cop Shop
Regissör Joe Carnahan
Manus Kurt McLeod, Joe Carnahan
Genre Action, Kriminalare, 2020-talet
Skådespelare Frank Grillo, Gerard Butler, Toby Huss, Alexis Louder, Tait Fletcher, Ryan O'Nan, Keith Jardine, Armida Lopez, David Vaughn, Yvette Fazio-Delaney, Kaiwi Lyman

djonipony
2022-11-16
2.5, Såg ut att kunna bli en härlig film, intim och spännande, helt utspelad inne på en polisstation. Som en Assault on precinct 13, fast istället för Utsidan vs Insidan bli Insidan vs Insidan. Lite så blir det, men når inga AOP13-nivåer tyvärr och isttället för mix av spännande katt och råtta-lek och action blir det i princip Bara pangpang. Man sitter där och undrar vad meningen var med filmen.
2022-11-04
Denne Grillo är precis överallt numera. Underhållande bagatell där första halvan ska vara någon slags uppbyggnad till en story som egentligen kvittar. För så fort allt brakar loss är det våldsam action som gäller, och där levererar Copshop.
atroxa
2022-01-09
Över förväntan.
PeterTheW
2021-10-15
Alexis Louder som polisen Young är fenomenal. Filmen i övrigt? Den är snygg. Men vilken jävla dynga. Carnahan är en ojämn regissör, min favorit är The Grey, men sen har han flera halvdana filmer på sitt samvete. Senast var det Grillo-ledda Boss Level som var smått underhållande men patetisk och på vissa sätt påminner om det här. Fjantigt, menlöst magplask.