3.7

Coraline och spegelns hemlighet

I familjens nya lägenhet finns 13 vanliga dörrar och en lite ovanligare. När Coraline öppnar den 14:e dörren första gången finns det bara en murad vägg bakom. Men när Coraline använder en nyckel och låser upp dörren, hittar hon en lägenhet. Till en början är den nya lägenheten till och med bättre än hennes egen; godare mat, roligare leksaker och snällare nya föräldrar. Men nya mamma och nya pappa blir mer och mer konstiga och vill att Coraline ska stanna kvar hos dem. Baserad på Neil Gaimans roman med samma namn.

Originaltitel Coraline
Regissör Henry Selick
Manus Henry Selick
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Jennifer Saunders (röst), Keith David (röst), Dakota Fanning (röst), Dawn French (röst), Ian McShane (röst), Teri Hatcher (röst), John Hodgman (röst), Robert Bailey Jr (röst)

Skapad 2019-12-23 av bmo
I Coraline och spegelns hemlighet tar regissören bakom The Nightmare Before Christmas, Henry Selick, med oss på ännu ett dockanimerat äventyr. Coraline har flyttat med sina föräldrar till ett ga...   Läs mer »

2019-08-10
En riktig fullträff!
Tatty
2018-10-28
Inte riktigt min filmsmak men den var inte så dålig iallafall! Inte läskig men kändes lite spännande och kuslig.
zallaxx
2016-09-01
Jätteobehaglig och underbar!
supermancover
2016-05-07
Coraline är fan den läskigaste filmen jag sett. Jag har ändå sett en del skräckfilmer. De är inget emot denna. Obehaglig som fan.
Körsbär
2015-12-06
Spänning infann sig, stängde ju inte av den. Men det var ingen waow film för mig, blek tvåa
Jämte
2015-10-03
Ganska bra story men animeringen var inge vidare. Synd.
snyltare
2015-02-01
Stark trea till denna vackra och fascinerande skräckis. Elvaåringen mysrös och trodde att även snart åttaåringen kunde ha sett den. Snart åttaåringen själv var glad att hon slapp se den. Kan få fyra vid omtittning.