2.7

Corridors of Blood

En kirurg experimenterar på sig själv med en nyligen uppfunnen bedövningsgas, men blir beroende av den och förbjuds att fortsätta sina försök. När han inte längre har tillgång till drogen han behöver, leds han i desperation till att göra en djävulsk uppgörelse med de gravplundrare som förser sjukhuset med döda kroppar för dissektioner. Dom lovar honom drogerna i utbyte för hans signatur på de falska dödscertifikaten dom behöver för att dölja sina brott.

Originaltitel Corridors of Blood
Alternativ titel The Doctor from Seven Dials
Regissör Robert Day
Manus Jean Scott Rogers
Genre Kriminalare, Drama, Skräck, Thriller, 50-tal
Skådespelare Boris Karloff, Christopher Lee, Betta St John, Finlay Currie, Adrienne Corri, Francis Matthews, Frank Pettingell

martineden
2015-06-21
[rek. 3] Filmens titel är väldigt missvisande då det inte rör sig om någon "skräckfilm". Karloff är mycket bra och jag tycker att det finns väldigt intressanta moraliska implikationer i denna film om att vara pionjär inom ett särskilt område. Gillar känslan och hela skådespelarensamblen, som senare upptogs av Hammer. Fin regi och bra manus och musik. Lite kul att Christopher Lee som spelar en variant av Burke and Hare här senare i John Landis film dödas av dessa. Bra film!!! 3+/4-
2015-01-04
Långsam och tråkig men ändå värd en titt.
Fiedeli
2009-11-28
Snudd på trea. Christopher Lee är iskall i sin roll. Hade man fått se mer av denne hade det blivit ett högre betyg.
Vitus
2009-08-31
svag trea. bra skådisar, spännande handling men inte så himla bra utfört.
Bomkia
2008-04-20
Jag tycker om stämningen av 1800-talets London, men manuset är inte så upphetsande. Karloff funkar finfint i huvudrollen. 3a.
FrågaEwa
2008-02-09
Helt oK. Riktigt kul att se Christopher Lee och Boris Karloff i samma rulle. Gillar temat.
myrslok
2006-05-30
En ganska tråkig och förutsägbar sak.