2.5

Corruptor

Nick Chen är en högt ansedd polis i New York som håller ordning i Chinatown. När våldet ökar skickas den unge snuten Danny dit. Det visar sig att både Nick och Danny bär på hemligheter...

Originaltitel The Corruptor
Regissör James Foley
Manus Robert Pucci
Genre Action, Kriminalare, Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Ric Young, Chow Yun-Fat, Brian Cox, Paul Ben-Victor, Elizabeth Lindsey

fridenpaden
2017-09-03
Helt okej. Men varför har de inga mobiler? Skulle lösa massa problem.
Dutch
2015-09-02
Fat är fet
2014-10-29
En polisfilm som håller sig över medelstrecket måste jag säga. Chow Yun Fat är bra som alltid och filmen växlar mellan cool och snabb action till en mörk och stilren intrig. Dock är det något som fattas. Kanske en större budget?
ClintanTheKing
2014-02-05
Trots att den är långt ifrån samma klass som mästerverk som Hard Boiled och The Killers så är Corruptor en helt ok HK-action med mer än godkänd koreografi + bra skådespelare i biroller som huvudroller. Yun-Fat är högst sevärd vilket han brukar vara och Wahlberg är inte alls pjåkig. Värd att ta ett titt på är den definitivt denna film.
Makta
2013-08-19
Vill ge den en 3a de sista 30% av filmen var ingen höjdare så det får bli en svag 2a.
latdavid
2013-02-14
Chow Yun-Fat spelar så sjukt bra i den här rullen. Steels the show! :)
kervisch
2012-10-21
Utan Mark Wahlberg hade detta blivit en 1:a . Dåliga skådisar och själva filmen är inte ens spännande eller underhållande, seg och åter seeeg.
RobinsTaste
2012-06-02
Tycker om det mesta med den, fast actionscenerna är svaga och oengarerade. Nja, denna var aldrig så spännande heller.
Murvel48
2011-10-03
Ganska hygglig men den fåniga och meningslösa biljakten drar ner betyget till en tvåa.
Hanness
2011-10-03
Vilken flopp, att Mark Wahlberg medverkar i sån här blaska är inget nytt..